Vorige week mijn T4 een grote (100.000 km) beurt laten geven. Mocht ook gelijk een nieuwe koppeling in. Sinds deze happening heb ik al een aantal malen meegemaakt dat ik de motor voorgloei, vervolgens start (probleemloos) en even later gaat dan het controlelampje van het voorgloeien op mijn dashboard knipperen. Ik moet dan stoppen, de motor afzetten en opnieuw starten om het knipperen te laten stoppen. Ik kan in de manuals niet vinden welke bedoeling men heeft met dat knipperende spiraaltje.
Wie helpt?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Gloeispiraal op dashboard gloeit na
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 dec 2007, 19:03
- Locatie: Zoetermeer
Gloeispiraal op dashboard gloeit na
T4... never a dull moment!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
- Christoffel
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Ik weet niet of je een beetje handig bent,
maar aan de voorkant van de onderzijde van je motor komen 3 stekkers samen en misschien zit er eentje daarvan niet helemaal goed?
Kan zijn dat ze die misschien geraakt hebben bij de demontage van de versnellingsbak; toen ze de koppeling hebben vervangen..
Er zit er eentje voor de verstuiver naald hoogtesensor en als daar wat mee is, dan krijg je ook een knipperend voorgloeilampje..
Je kunt eventueel de stekkers inwendig even inspuiten met contactspray en laten drogen en dan terugplaatsen.
Die storing van die verstuiver naald hoogtesensor komt vaak voor bij een 88 pk TDI. Maar dit er extra informatie (je had er geen informatie over je motor bijgegeven).
maar aan de voorkant van de onderzijde van je motor komen 3 stekkers samen en misschien zit er eentje daarvan niet helemaal goed?
Kan zijn dat ze die misschien geraakt hebben bij de demontage van de versnellingsbak; toen ze de koppeling hebben vervangen..
Er zit er eentje voor de verstuiver naald hoogtesensor en als daar wat mee is, dan krijg je ook een knipperend voorgloeilampje..
Je kunt eventueel de stekkers inwendig even inspuiten met contactspray en laten drogen en dan terugplaatsen.
Die storing van die verstuiver naald hoogtesensor komt vaak voor bij een 88 pk TDI. Maar dit er extra informatie (je had er geen informatie over je motor bijgegeven).
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Dat knipperend lampje kan ook aanduiding zijn dat de afstelling van de riem van de inspuitpomp niet correct staat.
Als de afstelling buiten de toleranties valt , kan de elektronische bijregeling het niet halen , en geeft deze een alarm (voorgloei lampje) .
Als je riemen net vervangen zijn , heb je daar garantie op , en moeten ze in de garage de riemen maar eens correct afstellen.
Als de afstelling buiten de toleranties valt , kan de elektronische bijregeling het niet halen , en geeft deze een alarm (voorgloei lampje) .
Als je riemen net vervangen zijn , heb je daar garantie op , en moeten ze in de garage de riemen maar eens correct afstellen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 dec 2007, 19:03
- Locatie: Zoetermeer
Mijn dank is groot
Dank allemaal voor de snelle en uitgebreide reacties. Het is nu, zo midden in de nacht, wat te laat en vooral ook te koud om alles na te kijken, maar morgen ga ik dat zeker doen. De optie van een loszittende stekker ergens in het vooronder van de motor lijkt me op dit moment de meest voor de hand liggende optie. Kijk ik duus eerst naar. Is het dat niet dan ga ik de andere opties af. Zoals de verstuivernaald (mijn T4 is inderdaa een 88 pk/blauwe 'i').
Iemand wellicht ook nog een suggestie i.v.m. het trage opwarmen van de motor? Duurt bij deze kou zo'n 10 tot 15 minuten, maar hij wordt dan wel goed warm en blijft netjes op de juiste temperatuur.
Cheers,
BigDaddyDoe
Iemand wellicht ook nog een suggestie i.v.m. het trage opwarmen van de motor? Duurt bij deze kou zo'n 10 tot 15 minuten, maar hij wordt dan wel goed warm en blijft netjes op de juiste temperatuur.
Cheers,
BigDaddyDoe
T4... never a dull moment!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Een TDI geeft nu eenmaal erg weinig warmte af aan het koelsysteem. Bij stationair kan het zelfs zijn dat ie afkoelt als het behoorlijk vriest.
Oplossing is een stand- of bijverwarmer plaatsen, bij sommige T4 TDI's is die af fabriek al gemonteerd (als eerste eigenaar dit besteld heeft)
Oplossing is een stand- of bijverwarmer plaatsen, bij sommige T4 TDI's is die af fabriek al gemonteerd (als eerste eigenaar dit besteld heeft)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon