Ik ben op zoek naar een Cockpit / Kilometerteller voor een VW Transporter T4 California 2.4D AAB (1993). Probleem met de huidige teller is dat de brandstofmeter en temperatuurmeter niet werken. Ik heb op onderdelenlijn gezocht maar het onderdeel lijkt niet te vinden te zijn. Heeft iemand een tip om toch een dergelijke teller te bemachtigen?
Zou heel fijn zijn, voor ik er de bergen mee in rijd.
Geen idee hoe het instrumentenbord van een 2.4 eruit ziet, maar in mijn 1.9D was het inderdaad relatief eenvoudig: paneel uitbouwen en de juiste soldeerverbindingen even aanstippen. Door trillingen komen daar haarscheurtjes in en dan doen de meters niets meer. Sinds de herstelling doen ze feilloos hun dienst. Nodige tijd: een half uur ongeveer.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Beste Robbert,
Ik heb eventueel wel een voor je liggen. Maar mogelijk dat het toch helpt om eerst de soldeerverbindingen na te gaan, dit werkte bij mijn bus ook. Mocht je wel een nieuwe tellerdoos nodig zij. Dan kun je me een PB sturen
Kombi schreef: 06 mar 2022, 19:06
Beste Robbert,
Ik heb eventueel wel een voor je liggen. Maar mogelijk dat het toch helpt om eerst de soldeerverbindingen na te gaan, dit werkte bij mijn bus ook. Mocht je wel een nieuwe tellerdoos nodig zij. Dan kun je me een PB sturen
Hi Kombi,
Ik zal hem zelf even uitbouwen (even zoeken naar een YouTube video) en kijken of ik zelf nog wat kan doen op basis van eerder genoemde handleiding. Als het echt niet meer te doen is stuur ik je een PM!
Het gaat dus om de teller met het volgende nummer: