Ik heb een simpele achteruitrijcamera gekocht die ik op mijn Pioneer SPH-250DAB wil aansluiten. Achter de radio heb ik in het dashboard de 12V kabel gevonden die door het achteruitrijlicht wordt getriggerd. Deze kan ik aansluiten op mijn radio, zodat hij naar het camera beeld schakelt wanneer ik de auto in zn achteruit zet. Er loopt een spanningskabeltje langs de videoverbinding tussen de radio en de camera. Nu had ik dus bedacht om dit spanningskabeltje aan de radio zijde ook op de 12V kabel van het achteruitrijlicht aan te sluiten. In dat geval zijn dus de achteruitrijverlichting, de voeding van de camera en de trigger van de radio aan elkaar geschakeld.
Aan de zijde van de camera wil ik de 12V dan vanaf daar doorverbinden naar de voeding (rode tulp verbinding). Mijn vraag is of de geschetste opzet nu klopt? Zal de camera inderdaad aanspringen als ik de auto in zn achteruit zet, en zal de radio dan ook naar het camera scherm switchen?
Tot slot nog een andere vraag; wat is de gemakkelijkste manier om de kabels met elkaar te verbinden. Ik heb geen soldeerapparaat, maar kan het bijvoorbeeld ook met lasklemmetjes of door de binnenkabels om elkaar te draaien en met isolatietape te omwikkelen? Ik ben nog niet helemaal thuis in de elektra namelijk

Ik heb dit setje aangeschaft https://www.bol.com/nl/nl/p/strex-achte ... oductTitle
Alvast bedankt voor het meedenken!