Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Waar zitten de zekeringen van de Eberspaecher
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Waar zitten de zekeringen van de Eberspaecher
Volgens het boekje zitten ze in de console van de bestuurdersstoel tenzij je draaistoelen hebt dan zitten ze in de bekleding van de zijwand achter de bestuurdersstoel.
Nu heb ik een draaistoel op de passagiersplaats en zit er niets in de console van de bestuurdersstoel. Ik kan mij echter niet voorstellen dat ik compleet paneel moet gaan verwijderen om bij de zekeringen te kunnen.
Nu heb ik een draaistoel op de passagiersplaats en zit er niets in de console van de bestuurdersstoel. Ik kan mij echter niet voorstellen dat ik compleet paneel moet gaan verwijderen om bij de zekeringen te kunnen.

Groeten van Wim

- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
En Wim is dan de zekering weer stuk?Wim T4 935 schreef:Bedankt Oskar,
Mijn garage alsmede 2 VW (bedrijswagen) dealers konden mij niet helpen. Hij is zoals verwacht kapot en na het plaatsen van een nieuwe start de Eberspaecher wel op maar gaat na ca 2 minuten uit om het daarna weer niet te doen.
Zo ja, denk ik, als ik jouw verhaal volg, de gloei bougie sluiting maakt: Kachel start, spoelt met lucht(ventilator draait), gaat brandstof toevoegen(pompje begint te tikken), daarna gaat de bougie gloeien en moet het mengsel gaan branden. als dit al gebeurd bij jouw kachel kan het zo zijn dat door het heet worden van de bougie de sluiting naar voren komt en de zekering doorbrand.
De gloei bougie gaat vaker stuk bij deze kachels, en het feit dat 'ie wel opstart maar niet doorzet doet me hieraan denken.
Natuurlijk kan er meer/ iets anders aan de hand zijn.


Groet, Oskar.
Misschien rare vraag maar de EB die de motor verwarmt via een tijdschakelaar krijgt die ook stroom van de ekstra accu onder de bestuurders stoel waar de zekeringen zitten?
Maar waar zitten dan de zekeringen van de EB die interieur ruimte verwarmt?
Deze schakeld via een andere tijdklok, en slaat na cirka 3 min weer af dus volgens eerdere berichten vermoedelijk de gloeibougie!
Maar waar zitten dan de zekeringen van de EB die interieur ruimte verwarmt?
Deze schakeld via een andere tijdklok, en slaat na cirka 3 min weer af dus volgens eerdere berichten vermoedelijk de gloeibougie!
Hallo Willem,
ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt : De EB die de motor verwarmt is een waterverwarmer die gaat werken als tijdens het lopen van de motor de buiten temp. beneden de 5*C komt en de motor temp(koelvloeistof) laag is(wordt in de EB gemeten). Dit wordt ook wel een "zuheizung" genoemd.
Deze kun je ombouwen tot standkachel (Standheizung wasser)en dan kun je hem met een tijd klok schakelen zodat je interieur wordt verwarmt. Deze werkt met en zonder tweede accu, afhankelijk van de uitrusting van je auto.
Overigens blijft een omgebouwde "Zuheizer" zijn functie als motor verwarmer behouden zodra de motor loopt.
Dan is er ook nog een z.g.n. "Luft Standheizung", deze werkt bij voorkeur met twee accu systemen en verwarmt alleen het interieur van de auto en kan dus ook perfect werken als ruimte verwarmer als je in de auto bent als deze stilstaat, campers dus. De laatste kan dus niet je motor verwarmen.
Hoop dat je hier wat aan hebt, vraag anders gerust verder.

ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt : De EB die de motor verwarmt is een waterverwarmer die gaat werken als tijdens het lopen van de motor de buiten temp. beneden de 5*C komt en de motor temp(koelvloeistof) laag is(wordt in de EB gemeten). Dit wordt ook wel een "zuheizung" genoemd.
Deze kun je ombouwen tot standkachel (Standheizung wasser)en dan kun je hem met een tijd klok schakelen zodat je interieur wordt verwarmt. Deze werkt met en zonder tweede accu, afhankelijk van de uitrusting van je auto.
Overigens blijft een omgebouwde "Zuheizer" zijn functie als motor verwarmer behouden zodra de motor loopt.
Dan is er ook nog een z.g.n. "Luft Standheizung", deze werkt bij voorkeur met twee accu systemen en verwarmt alleen het interieur van de auto en kan dus ook perfect werken als ruimte verwarmer als je in de auto bent als deze stilstaat, campers dus. De laatste kan dus niet je motor verwarmen.
Hoop dat je hier wat aan hebt, vraag anders gerust verder.


Groet, Oskar.