Romm schreef: 23 jun 2022, 21:13
ja daar heb je een goed punt. zal voor nu paar weekjes per jaar zijn indd.
maar met 6 bak kom je bij die 2.5tdi's terecht die toch meer kuren lijken te hebben
of je komt bij een 2010 euro 5 2.0 TDI 140 pk die ook een 6-bak heeft.
Dan zit je ook langer aan de veilige kant voor wat betreft milieuzones.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Romm schreef: 23 jun 2022, 21:13
ja daar heb je een goed punt. zal voor nu paar weekjes per jaar zijn indd.
maar met 6 bak kom je bij die 2.5tdi's terecht die toch meer kuren lijken te hebben
of je komt bij een 2010 euro 5 2.0 TDI 140 pk die ook een 6-bak heeft.
Dan zit je ook langer aan de veilige kant voor wat betreft milieuzones.
best een goed idee maar ik heb een yountimer nodig!
Nog wel een dingetje inzake de 86 of 105 pk: de laatste heeft een langere overbrenging, rijdt dus met minder toeren op dezelfde snelheid. Voor mij was dat destijds een belangrijke keuzefactor.
Ik was ook van plan om die te laten chippen maar in de praktijk vind ik dat eigenlijk niet eens nodig.
Erwin L schreef: 23 jun 2022, 23:32
Nog wel een dingetje inzake de 86 of 105 pk: de laatste heeft een langere overbrenging, rijdt dus met minder toeren op dezelfde snelheid. Voor mij was dat destijds een belangrijke keuzefactor.
Ik was ook van plan om die te laten chippen maar in de praktijk vind ik dat eigenlijk niet eens nodig.
Goed om te weten Erwin, ze verschillen dus toch! dan lijkt het mij verstandig te blijven zoeken naar die 105 pk.
dankje