Nu de vakantie er aan zit te komen lijken er steeds meer reparatiepunten bij te komen dan ik weg kan strepen.

Vraag 1:
Op de dieselpomp is het vochtig rondom 1? van de brandstofslangen/banjofitting. Vermoedelijk 1 van de koperringen niet meer goed of door één van de vorige eigenaars provisorische gemaakte slang+bout. Kan ik de banjobout zonder problemen losdraaien of krijg ik dan problemen met de afstelling van de pomp? De banjo ga ik nog eens vervangen door 1 aansluiting, zijn deze universeel verkrijgbaar?
Iemand enig idee met hoeveel nm het verlengstuk en de banjobout vast moet worden gezet?
Vraag 2:
Op onze dynamo(90a, niet origineel) zit een Hella spanningsregelaar van 14,1v, koolborstels zijn nog goed. Wanneer ik verbruikers aanzet heb ik het idee dat de spanning snel terug loopt. Hieronder een lijstje:
Motor aan: 14.01v
Verlichting aan: 13.78v
Verlichting+kachel: 13.67v
Verl.+AC Stand 4: 13.47v
Huishoudaccu: Motor aan: 13.70v
Huishoudaccu: Motor+AC: 13.35v
Zowel de startaccu als huishoudaccu heb ik vorige week aan de (Victron) lader gehad.
Op de bus is een retro fit airco ingebouwd, als het goed is een Waeco Diavia.
Doe ik er goed aan een spanningsregelaar van 14,5v in te bouwen of ga ik de dynamo dan extra belasten? Geen idee of een hoger voltage invloed heeft op het aircosysteem.
Startaccu is in 2019 vervangen voor een: Varta Blue Dynamic G3 95Ah
Huishoudaccu is vorig jaar vervangen voor een VMF DC125-12 125Ah AGM
Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten Jan