Dat is voor velen vanaf buiten zichtbaar/in het oog springend.
Maar...
Bijna iedere T5, T5-GP en wellicht ook T6 heeft een niet direct zichtbaar corrosie probleem bij de buitenspiegels aan beide zijden.
Kaboem, wablief?
Met onze nieuwe project (la Bocanegra) heb ik de buitenspiegels er af gehaald omdat ik wat extra wilde laten spuiten.
Die auto heeft meer binnen gestaan dan gereden.
Dus ik haalde de buitenspiegels er af en tussen de carrosserie en de voetplaat van de spiegel zit een soort van afschermingsrubber.
Tussen dat rubber en de voetplaat zelf vindt corrosie plaats van de voetplaat,
en ik vermoed door onjuiste galvanische scheiding. Want de voetplaat zit met 3 stalen bouten vast aan de deur geschroefd en die uitsteeksels waarin de bouten gedraaid worden raken de deur.
Bij onze andere bus, die altijd buiten staat heb ik dezelfde exercitie (het demonteren van de buitenspiegels) gedaan,
en ben daarna mezelf kapot geschrokken



Ik zal binnenkort wat foto's maken, maar wat een corrosie bende was dat zeg..


Dus voor een ieder... wees gewaarschuwd..

Om het weer netjes te maken, is het gestraald en in een passende primer, grondverf en lak gespoten.
Maar toch, denk ik dat dit goed is om te delen en te weten..
Groeten Peter