Ik heb een t4 op bezine. het is een 2.0L AAC motor met digifant ecu besturing.
De startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan. Als ik de bougie bekijk tijdens het starten heb ik geen vonk
Ik heb de instructies opgevolgd uit dit filmpje (ik ga er vanuit dat een 2.0 4 cil. de zelfde ontsteking heeft als een 2,5L 5 cilinder): https://www.youtube.com/watch?v=plunUk9dCfU
Dus zoals in het filmpje:
- Een vonk proberen te krijgen door via de hal-sensor connector te triggeren, middenste pin op minpool. geen vonk tussen bobine kabel en accu minpool. wél hoor ik de injectoren inspuiten en ruik ook benzine
- Het zelfde maar dan een meetlamp tussen de bobine en de bobine connector. Gevolg is dat ik wél de meetlamp zie flikkeren....dus ik denk! hé dan is het de bobine, net als in dat filmpje.
- nieuwe bobine gekocht en gemonteerd maar hij vonkt nog steeds niet.
- Er staat 12,5 Volt op de bobine, dus die krijgt ook gewoon voeding.
- De hal sensor kan het niet zijn want die omzeil ik en dan vonkt er nog steeds niets.
Wat ik niet weet en graag wil weten:
- Wat doe ik verkeerd?
- hoe weet ik of ik een probleem heb met de startonderbreker? ik heb een dunne sleutel met een VW logo er in. hier lijkt geen bat. in te zitten.
- Hoe krijg ik mijn bus weer aan de praat?
Ondertussen heb ik de digifant er uit gehaald en opgestuurd naar een bedrijf die de vacuum gaat doormeten (MAP) en de ontsteking puls gaan controleren.
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Ik heb recent de bandstofpomp vervangen, stationairregelaar en nu ook de bobine (2x) en veel laswerk gedaan. kortom zou jammer zijn als dit het einde van het verhaal zou zijn.
Heeft er ook iemand een electrisch schema van de ontsteking ? Ik heb alle andere schema's wel maar niet het schema waar ik de ECU, hal sensor, etc in kan vinden.
zie hieronder nog een plaatje van mijn soort sleutel.