Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 California Bedplank haak
T4 California Bedplank haak
Hallo,
Heeft iemand foto’s van hoe de Bedplank bevestigd hoort te zitten als hij omhoog zit in het hefdak? Mijn haak ik vervangen door een riem en ik wil het weer origineel maken want het is erg onbetrouwbaar op deze manier. En weet iemand eventueel waar het te koop is?
Bedankt!
Heeft iemand foto’s van hoe de Bedplank bevestigd hoort te zitten als hij omhoog zit in het hefdak? Mijn haak ik vervangen door een riem en ik wil het weer origineel maken want het is erg onbetrouwbaar op deze manier. En weet iemand eventueel waar het te koop is?
Bedankt!
Re: T4 California Bedplank haak
Origineel is dat een nylon strip met een oog die naar beneden toe versmalt, zodat als de plank met het dak verbonden is de knobbel van de plank vanzelf gefixeerd blijft. Kan even geen foto maken omdat iemand met mijn bus op vakantie is.
Mvg,
Charles
Mvg,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Er zijn twee systemen, eentje met een vaste ring aan het dak en een sluiting in de bedplank en een met een nylon band aan het dak en een soort dikke schroef aan de kop van de bedplank.
Welke hebben we het hier over?
Welke hebben we het hier over?
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Die nylon band (artikelnummer 701070745A) ziet er zo uit:https://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlC ... 701070745A
En hier te koop T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
De nieuwere types hebben een zwarte nylon strap zoals op de eerdere foto. Bij de oudere types zit dat zo:
De haak
De schuif in de plank.
Ik heb er een carabijn en een ring aan gemaakt om wat makkelijker de plank omhoog te kunnen houden als er beddengoed etc op ligt.
De haak
De schuif in de plank.
Ik heb er een carabijn en een ring aan gemaakt om wat makkelijker de plank omhoog te kunnen houden als er beddengoed etc op ligt.
Bij de TS zitten er twee gaten in het dak. Hij zal dus het oude systeem hebben met oog aan het dak en borgpen in de plank.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Dit systeem is het! Weet iemand waar je die haak zou kunnen kopen nog? Ik heb dus zo’n pen in de plank zitten die je open kunt schuiven.Chris1974 schreef: 09 aug 2022, 12:06 De nieuwere types hebben een zwarte nylon strap zoals op de eerdere foto. Bij de oudere types zit dat zo:
De haak
IMG_20220809_120051.jpg
De schuif in de plank.
IMG_20220809_120101.jpg
Je zou Josh Schippers in Dalfsen eens kunnen proberen...
Origineel zal erg lastig te vinden zijn maar als Chris je de maten geeft kan je bij een ijzerhandel of watersportwinkel wel iets vergelijkbaars kopen.
Googel maar eens op 'dekoog op grondplaat'.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Bedankt!Hanz schreef: 09 aug 2022, 14:24 Origineel zal erg lastig te vinden zijn maar als Chris je de maten geeft kan je bij een ijzerhandel of watersportwinkel wel iets vergelijkbaars kopen.
Zou je mij de maten van het ding kunnen geven?Chris1974 schreef: 09 aug 2022, 12:06 De nieuwere types hebben een zwarte nylon strap zoals op de eerdere foto. Bij de oudere types zit dat zo:
De haak
IMG_20220809_120051.jpg
De schuif in de plank.
IMG_20220809_120101.jpg
Bij deze...
Vervolg...
Super bedankt Chris!