Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 centrale deurvergrendeling afstandsbediening inbouwen, welke kabels?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
goon326
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 aug 2022, 10:46

T4 centrale deurvergrendeling afstandsbediening inbouwen, welke kabels?

Bericht door goon326 »

Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken of ik een afstandsbediening kan inbouwen in mijn t4 met centrale deurvergrendeling. Nu had ik dit gekocht:

https://www.ebay.nl/itm/394193400440?mk ... media=COPY

Alleen ik krijg hem niet werkend, ik heb de plus en min afgetakt en die krijgt continue stroom. Dus dat is werkend. En dan heb ik 4 signaal draden die aangesloten moeten worden op de 4 draden die naar de deurvergrendeling motor gaan. Daarbij zijn er 4 kleuren op de motor, bruin, rood, wit en geel. En wit en geel zijn voor open en dicht las ik ergens in een draadje op het forum.

Nu zit deze handleiding bij het setje:
E12C6C8C-F7EC-4B1C-B793-EBF1FF5AE48B.jpeg
FB793EA0-F2AD-4C5F-96C6-08AB77B3DF2E.jpeg
Iemand enig idee welke draad waarop moet? Of werkt dit überhaupt niet?

Nu kwam ik erachter dat er ook een asn autoalarm Bas-328 is ingebouwd. Die is in iedergeval aangesloten op de centrale deur vergrendeling zag ik. Alleen heb ik hier geen afstandsbediening meer van. Iemand ervaring met dit systeem en of er nog iets voor te koop is?
AFC3C0E3-D5AA-4D58-A512-50446440D4F1.jpeg
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: T4 centrale deurvergrendeling afstandsbediening inbouwen, welke kabels?

Bericht door limburger »

centrale vergrendeling heeft in de voorportieren 2 masters, schuifdeur en achter deur/klep zijn slaves. de masters hebben 4 draden: continu +12v sluit +12v open +12v en massa. bij de slaves is er geen contine +12v.

een extern setje kun je aansluiten op 1 van de voorportieren, dan hoef je alleen maar een +12v puls te geven op de open draad en een +12v puls op de sluit draad. (waarschijnlijk de gele en de witte als je dat ergens anders al gelezen hebt, en anders meten is weten.) de rest van de werking neemt de centrale vergrendeling zelf over. zo blijft het ook werken met sleutel op je voorportieren. ga je in plaats van een puls een vaste spanning geven en wil je de sleutel gebruiken gaat je slot steeds naar de laatst gekozen stand van je extern setje...

:driveT4 :T44EVER
Plaats reactie