Mijn Stoelverwarming van het zitgedeelte van de bestuurdersstoel heeft het begeven. Meting bij de garage geeft aan dat het matje vervangen moet worden. Deze is echter niet meer origineel te krijgen volgens dealer.
Een autobekledingsbedrijf in de omgeving kan een alternatief matje plaatsen met 2standenschakelaar op de zijkant van de stoel. TotaalKosten ongeveer 230€.
Ik ga liever voor een complete versie met schakeling op dashboard.
Dus zelf op zoek gegaan naar een alternatief.
Tot nu toe alleen deze als een mogelijke geschikte vervanger gevonden: :
//www.ebay.de/itm/VW-Transporter-T5-03-09 ... ect=mobile
Is dit een goede oplossing ? Is er eventueel nog een goed alternatief?
Mijn “vakgarage” is bereid een aftermarket versie te plaatsen.
Alvast bedankt voor je hulp,
Frank
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stoelverwarming vw t5 california 2006 vervangen door....? opgelost
Stoelverwarming vw t5 california 2006 vervangen door....? opgelost
Laatst gewijzigd door fresco op 27 okt 2022, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Stoelverwarming vw t5 california 2006 vervangen door...? Opgelost
Ik heb toch maar de knoop doorgehakt.
Er is nergens in de buurt een goed alternatief te vinden naast de oplossing die het autobekledingbedrijf in Zwolle biedt.
Mijn argumenten om het toch zo op te lossen zijn:
1. Zitting en rug-gedeelte worden vervangen.dat is wel zo prettig.
2. Aansluiting op stroomvoorziening komt contactgestuurd via een schakelaar met 2 warmtestanden. Dat gaat dan denk ik vanuit de zekeringkast onder het dashboard.
3. Oude verwarmingsmatten met bekabeling worden verwijderd. De de stekker voor de stroomvoorziening gaat ongebruikt in de ruimte onder de stoel.
4. Garantie op product en installatie.
Al met al best een klusje. Wordt professioneel uitgevoerd en met het feit dat zowel zit- als ruggedeelte een verwarmingselement krijgt ( wel zo comfortabel) is naar mijn idee de kostprijs ( rond 230€) best redelijk.
Afspraak is gemaakt met het bedrijf. Vanaf volgende week woensdag kan de kou beginnen :). Voor wat betreft het rijden in de bus dan wel te verstaan......
Frank
Er is nergens in de buurt een goed alternatief te vinden naast de oplossing die het autobekledingbedrijf in Zwolle biedt.
Mijn argumenten om het toch zo op te lossen zijn:
1. Zitting en rug-gedeelte worden vervangen.dat is wel zo prettig.
2. Aansluiting op stroomvoorziening komt contactgestuurd via een schakelaar met 2 warmtestanden. Dat gaat dan denk ik vanuit de zekeringkast onder het dashboard.
3. Oude verwarmingsmatten met bekabeling worden verwijderd. De de stekker voor de stroomvoorziening gaat ongebruikt in de ruimte onder de stoel.
4. Garantie op product en installatie.
Al met al best een klusje. Wordt professioneel uitgevoerd en met het feit dat zowel zit- als ruggedeelte een verwarmingselement krijgt ( wel zo comfortabel) is naar mijn idee de kostprijs ( rond 230€) best redelijk.
Afspraak is gemaakt met het bedrijf. Vanaf volgende week woensdag kan de kou beginnen :). Voor wat betreft het rijden in de bus dan wel te verstaan......
Frank
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Stoelverwarming vw t5 california 2006 vervangen door....? opgelost
Verstandig dat je dit laat uitvoeren voor dat bedrag..
Vraag nadien wel even goed na, welke zekering het is en in welke zekeringkast. Er zitten er namelijk 2 kort boven elkaar.
Vraag nadien wel even goed na, welke zekering het is en in welke zekeringkast. Er zitten er namelijk 2 kort boven elkaar.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Stoelverwarming vw t5 california 2006 vervangen door....? opgelost
Ik ben even nieuwsgierig naar de schakeling van de twee warmte standen. Schakel je twee matjes in serie voor de lage stand en paralel voor de hoge stand?
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Re: Stoelverwarming vw t5 california 2006 vervangen door....? opgelost
Bedankt voor de tip peter. ik weet van die 2 boxen, heb zelf ook al eens tijdelijk "iets afgetapt", maarin iedr geval goed om dat even na te vragen.Multivan Generation schreef: 27 okt 2022, 13:48 Verstandig dat je dit laat uitvoeren voor dat bedrag..
Vraag nadien wel even goed na, welke zekering het is en in welke zekeringkast. Er zitten er namelijk 2 kort boven elkaar.
Re: Stoelverwarming vw t5 california 2006 vervangen door....? opgelost
Ook dit moet ik navragen. waarom trouwens parallel in de hoge stand tov laag in serie? vanwege de stroomvraag?marrcel schreef: 28 okt 2022, 15:26 Ik ben even nieuwsgierig naar de schakeling van de twee warmte standen. Schakel je twee matjes in serie voor de lage stand en paralel voor de hoge stand?
En bij parallelschakeling zal, als bijv het matje in de zitting kapot gaat, dan de rugzijde nog steeds verwarmen toch? tenzij de zekering kapot is natuurlijk.
Re: Stoelverwarming vw t5 california 2006 vervangen door....? opgelost
Als er sprake is van 2 stuks 12V matjes per stoel dan wordt met parallel bedreven de meeste stroom en vermogen verbruikt.
Dezelfde matjes in serie verbruiken minder stroom en vermogen.
Dat is dan de eenvoudige schakeling voor 2 standen. Hoog en laag.
Als je drie of traploos wil regelen dan zal je met een meer complexe schakeling aan de slag moeten. Ik hoop dat ik duidelijk ben.
Dezelfde matjes in serie verbruiken minder stroom en vermogen.
Dat is dan de eenvoudige schakeling voor 2 standen. Hoog en laag.
Als je drie of traploos wil regelen dan zal je met een meer complexe schakeling aan de slag moeten. Ik hoop dat ik duidelijk ben.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Re: Stoelverwarming vw t5 california 2006 vervangen door....? opgelost
uitleg is helder, bedankt.marrcel schreef: 29 okt 2022, 20:52 Als er sprake is van 2 stuks 12V matjes per stoel dan wordt met parallel bedreven de meeste stroom en vermogen verbruikt.
Dezelfde matjes in serie verbruiken minder stroom en vermogen.
Dat is dan de eenvoudige schakeling voor 2 standen. Hoog en laag.
Als je drie of traploos wil regelen dan zal je met een meer complexe schakeling aan de slag moeten. Ik hoop dat ik duidelijk ben.
De schakerlaar die geplaatst wordt heeft een hoge en een lage stand voor de verwarming ( dus geen traploze ). ik vermoed gezien jouw uitleg dat de matjes in serie gelegd worden, maar zal het ook even vragen woensdag.
frank