ik mag 1770 trekken. de trekhaak is gekeurd tot max 2500 kgRoger B. schreef:==> wat mag de trekhaak maximaal hebben (typeplaatje trekhaak bekijken)dennisvt4 schreef:dat van be dat is me allemaal bekend inderdaad
maar dacht gelezen te hebben dat als je je laadvermogen inleverd en je dan wel onder die 4500 kg blijft die vw blijbaar opgeeft je wel een autonoom aanhanger gewicht mag hebben van 2000 kg
je mag nooit meer trekken dan dit gewicht
==> wat staat op je kenteken aan max aanhanger gewicht?
dit zou misschien door laadvermogen verlagen verhoogd kunnen worden tot hooguit het max trekhaak gewicht
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
meer trekgewict op kenteken krijgen ?
Het treingewicht van mijn bus is 4705 kg.Zal niet de enige boven de 4500 kg zijn.Niet echt bijzonder dus.Dennis 449 schreef:@ The Sandman
Bedankt voor je mailtje en inderdaad, jouw bus mag een totaal treingewicht van 4730 kg vormen. Bijzonder,dat wel !!! Maar goed, het blijft 2000 kg maximaal aan de haak.
@ Iedereen in dit topic: Wederom succes.........
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Ik heb ontdekt dat ook in de wijsneus typen op het typeplaatje de maximale treinmassa als 4500kg te boek staat. Kijk maar een keer onder de motorkap Toon.
Groeten
Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West

sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West

Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
geloof dat jullie niet mogen zeuren in Nederland......
Max totaal massa 2460 kg
Max geremd aanhanger gewicht: 1500 kg (vakje O.1 op fahrzeugschein)
Max ongeremd aanh.gew.: 700kg (vakje O.2 op fahrzeugschein)
Bij de opmerkingen staat wel nog iets dat betrekking heeft op de aanhanger, maar die duisters gooien zoveel afkortingen in een zin dat ik het niet kan volgen:
Zu O.1:Bis 2000 zul.b.ges.gew.des zuges max.4500kg
Hieruit maak ik op dat ik zolang ik maar onder 4500kg treingewicht blijf ik tot 2000 kg mag trekken....... bij max voertuiggewicht van 2460 kg, is dat dus max aanhangergewicht 2000 kg................ Waar die 1500 dan op slaat....geen flauw benul....
Max totaal massa 2460 kg
Max geremd aanhanger gewicht: 1500 kg (vakje O.1 op fahrzeugschein)
Max ongeremd aanh.gew.: 700kg (vakje O.2 op fahrzeugschein)
Bij de opmerkingen staat wel nog iets dat betrekking heeft op de aanhanger, maar die duisters gooien zoveel afkortingen in een zin dat ik het niet kan volgen:
Zu O.1:Bis 2000 zul.b.ges.gew.des zuges max.4500kg
Hieruit maak ik op dat ik zolang ik maar onder 4500kg treingewicht blijf ik tot 2000 kg mag trekken....... bij max voertuiggewicht van 2460 kg, is dat dus max aanhangergewicht 2000 kg................ Waar die 1500 dan op slaat....geen flauw benul....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Heb contact gehad met de RDW,de betreffende keurmeester is pas vanaf 8 jan. weer aanwezig.Volgens mij mag het geen enkel probleem opleveren.dennisvt4 schreef:maar de gene die boven de 4500 kg zitten hebben zo te zien allemaal een nieuw type bus met wijsneus
en paulus heb jij nog wat info van het rdw gekregen ?
Je hoort spoedig van me

VW T5 1.9TDI Lwb
Heb een 2003 synchro wijsneus en mag hier in zweden tot totaal 4700 kg treingewicht met max 2000 kg geremde aanhanger met lading en 750 kg ongeremd.
Volgens mij heeft elk land hier zijn eigen invulling van de gegegevens en ligt het er aan hoe de keurmeester het leest.
Ben afgelopen vrijdag voor verandering van aantal passagiers naar keuring geweest mag nu 4 pass meenemen (was 2) en nu 2000 kg trekken (was 1850) Met dezelfde bus ik, snap dus hier de regels ook niet altijd
Volgens mij heeft elk land hier zijn eigen invulling van de gegegevens en ligt het er aan hoe de keurmeester het leest.
Ben afgelopen vrijdag voor verandering van aantal passagiers naar keuring geweest mag nu 4 pass meenemen (was 2) en nu 2000 kg trekken (was 1850) Met dezelfde bus ik, snap dus hier de regels ook niet altijd
[quote="Dennis 449"]Ik heb ontdekt dat ook in de wijsneus typen op het typeplaatje de maximale treinmassa als 4500kg te boek staat. Kijk maar een keer onder de motorkap Toon.
Groeten[/quote
Op mijn kenteken het maximale gewicht van bus en aanhangergewicht vermeld. totaal 4705 kg.
Zal volgens jou, mijn kenteken moeten laten veranderen bij het RDW. naar 4500kg !
Zal RDW wel een fout gemaakt hebben.
Mijn bus is van 2003
Groeten[/quote
Op mijn kenteken het maximale gewicht van bus en aanhangergewicht vermeld. totaal 4705 kg.
Zal volgens jou, mijn kenteken moeten laten veranderen bij het RDW. naar 4500kg !
Zal RDW wel een fout gemaakt hebben.
Mijn bus is van 2003
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Ligt er aan Toon...
misschien dat er T4's zijn met groter max treingewicht .......
(de 150 pk's misschien, die hebben ook zwaarder uitgevoerde remmen)
dus als op het typeplaatje onder jouw motorkap het zelfde staat als op je kenteken klopt het gewoon.
misschien dat er T4's zijn met groter max treingewicht .......
(de 150 pk's misschien, die hebben ook zwaarder uitgevoerde remmen)
dus als op het typeplaatje onder jouw motorkap het zelfde staat als op je kenteken klopt het gewoon.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: meer trekgewict op kenteken krijgen ?
paulus weet jij al wat meer ?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: meer trekgewict op kenteken krijgen ?
even bij een duitser nagevraagd hoe ik mijn kentekenbewijs nu exact lezen moet...
Mijn T4 (max massa = 2460 kg) mag dus 2000 Kg trekken, mits het treingewicht onder 4500kg blijft (waar ik bij niet overbeladen van de T4 dus altijd onder blijf als ik niet meer dan 2000 kg erachter hang,
Mijn T4 (max massa = 2460 kg) mag dus 2000 Kg trekken, mits het treingewicht onder 4500kg blijft (waar ik bij niet overbeladen van de T4 dus altijd onder blijf als ik niet meer dan 2000 kg erachter hang,
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Re: meer trekgewict op kenteken krijgen ?
@ Toon.....
Inderdaad, als je een optelsommetje van je kentekenpapieren maakt, kom je op 4705 uit, geen twijfel mogelijk, dat deed de Sandman ook, maar die keek eens op het typeplaatje onder de motorkap en zag daar nou net wat Roger aangeeft......... het treingewicht mag niet meer dan 4500 kg zijn. Dus je mag een 2000 kg aanhanger vervoeren, maar dan mag je bus beladen niet meer dan 2500 kg zijn!!!!
In Nederland geldt nou eenmaal dat bij grijs kenteken, ook al betaal je nu geel, het blijft een bedrijfsvoertuig, dan wordt altijd het maximale laadvermogen in de som meegeteld, ook al zit het er niet in........ dat geldt ook voor de aanhanger. Raar maar waar.....
Dus als het bij een ongeval op een technisch onderzoek uitloopt, zou een overbelading daar aan getoetst kunnen worden.
Maar goed, hier komt mijn naamgenoot niet mee verder.
Je moet gewoon maar eens vragen, waar die Europarlementariërs nou de hele dag mee bezig zijn. Europa één riepen ze, en toch heeft elk land zijn eigen regeltjes.......
Succes Dennis en als je wat meer weet, laat het ons ook weten, dan kan ik ook misschien nog eens van 1820 naar 2000 kg aan de haak gaan...
Groeten
Inderdaad, als je een optelsommetje van je kentekenpapieren maakt, kom je op 4705 uit, geen twijfel mogelijk, dat deed de Sandman ook, maar die keek eens op het typeplaatje onder de motorkap en zag daar nou net wat Roger aangeeft......... het treingewicht mag niet meer dan 4500 kg zijn. Dus je mag een 2000 kg aanhanger vervoeren, maar dan mag je bus beladen niet meer dan 2500 kg zijn!!!!
In Nederland geldt nou eenmaal dat bij grijs kenteken, ook al betaal je nu geel, het blijft een bedrijfsvoertuig, dan wordt altijd het maximale laadvermogen in de som meegeteld, ook al zit het er niet in........ dat geldt ook voor de aanhanger. Raar maar waar.....
Dus als het bij een ongeval op een technisch onderzoek uitloopt, zou een overbelading daar aan getoetst kunnen worden.
Maar goed, hier komt mijn naamgenoot niet mee verder.
Je moet gewoon maar eens vragen, waar die Europarlementariërs nou de hele dag mee bezig zijn. Europa één riepen ze, en toch heeft elk land zijn eigen regeltjes.......
Succes Dennis en als je wat meer weet, laat het ons ook weten, dan kan ik ook misschien nog eens van 1820 naar 2000 kg aan de haak gaan...
Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West

sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West

Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Re: meer trekgewict op kenteken krijgen ?
net contact gehad met de importeur en die vertelde mij dat het dus niet kan en dat ik dus aan die 1770 gebonden ben dat vw dus gewoon niet de type goedkeuring af geeft voor dit model
ook niet door het laadvermogen te verminderen volgens hem. dus als iemand nog suggesties heeft ?
ook niet door het laadvermogen te verminderen volgens hem. dus als iemand nog suggesties heeft ?