Dat ding heet toch niet voor niets Porta Potti. Bij vorst haal je hem eruit als je de bus niet gebruikt. Ben je met vorst aan het camperen zorg je er voor, dat het in de bus niet vriest.
Wij zijn van de makkelijke en slepen alles, dus ook poepdoos en slaapzakken, het hele jaar mee en als we dan merken dat het op een kerstmarkt in de Eifel wel heel erg gezellig is blijven we gewoon spontaan slapen midden in het dorp om de volgende dag nog een mooie wandeling te doen. We gaan niet telkens alles in en uitladen.
Wij gebruiken nu een opvouwbaar toilet. Aan de bril hangt een plastic zak. Knoop in de zak en klaar.
Geen vloeistof. Geen ruimte vreter.
Mocht je toch graag die portapotti met vloeistof willen gebruiken dan kan je een experiment doen. 20gram zout op een liter. Doe een beetje in een bakje met deksel en zet dit thuis in de vriezer.
marrcel schreef: 19 dec 2022, 22:43
Mocht je toch graag die portapotti met vloeistof willen gebruiken dan kan je een experiment doen. 20gram zout op een liter. Doe een beetje in een bakje met deksel en zet dit thuis in de vriezer.
In de zee zit al 30 gram of meer per liter. En zeewater bevriest ook al bij -5 (niet de zee zelf vanwege volume en beweging maar vooral het spatwater en overslag op kade)
Ja je kan er ook 250g/L in kwijt. Dat maak ik wel eens aan om ionenwisselaars (kalkfilter) te regeneren.
Met een experiment bedoelde ik proef ondervindelijk een zout gehalte uit proberen. Want je lost het niet in water op. Wat doet zout met wc vloeistof en vriespunt. Begin eens met 20g/L. Het zou mij niet verbazen dat de vloeistof minder snel bevriest dan water met hetzelfde zout gehalte.