De zoektocht naar oorzaken van allerlei klachten werd ook een zoektocht naar de juiste experts. Uiteindelijk is het allemaal goed gelukt, dus deel ik graag mijn ervaring met de volgende makers (maar er zijn er natuurlijk veel meer die ik (nog) niet ken)
- JB in Dieverbrug heeft als eerste de losse verstuivers opgelost met de PDE brücke, waardoor de auto weer goed start. Gelukkig nog voordat er verdere schade in de kop was opgetreden.
- Het blijvende olieverbruik en de uitlaatstank is door Ismet in Vijfhuizen opgelost met een nieuwe turbo. Bij het binnenrijden hoort Ibo direct wat er verder aan schort en hij fixt meteen de N75 en andere 'kleine zaken' tegen schappelijke prijzen
- De turbo zelf kwam van TurboPro Utrecht. Martin geeft helder advies en levert uitstekende kwaliteit voor de helft van sommige 'top-turbo leveranciers'.
- En omdat ik gekozen had voor de 174pk turbo op onze 131pk BNZ motor heeft Hans van Chipservice in Venhuizen de software bijgewerkt. Hij snapt precies wat je wil en vertaalt dat in ons geval naar een heerlijk soepele vermogensopbouw, met onderin het gas nog een gigantisch koppel als reserve.
Hoop natuurlijk dat jullie T5's al die klachten niet hebben, maar indien toch: bovenstaande makers kan ik (zonder commercieel belang) van harte aanbevelen! Stuk voor stuk zeer betrouwbare vakmannen