Ik ben sinds een half jaartje ook een trotse eigenaar van mijn aller-eerste t4. Ik heb een 2.4d uit 1996 overgenomen van 2 boerenjongens die de bus gebruikte om mee te doen aan een toer waar je met zijn alle met oude bussen gaat rijden door europa en biertjes doen etc. (ben de naam even kwijt)
Ik heb de bus voor een mooie prijsje kunnen overnemen, aangezien zij er ook weer snel van af wouden en omdat ze de bus alleen even nodig hadden voor de tour. Ook hadden ze er met spuitbussen overheen geverfd en stikkers op geplakt waardoor hij er wat minder aantrekkelijk uitziet hahah.
Maar goed de bus rijdt eigenlijk best wel lekker en niet al te veel roest (wil de onderkant nog wel een keer goed aanpakken). Ik heb hem al een grote beurt laten geven bij de kwikfit, en zij vertelden mij dat er een nieuwe uitlaat op moest want hij was lek. Dat was wel behoorlijk prijzig (800,- voor midden en achteruitlaat van het merk Bosal). Maar goed dat vond ik het wel waard omdat ik er nog een lange tijd mee wil rijden/rijzen.
Nou is nu eigenlijk mijn vraag wat de beste vervolgstappen en reperaties zouden zijn. Ik hoorde dat de distributierem erg belangrijk is om te vervangen dus heb die al op mijn lijstje gezet. En daarnaast moet het contactblokje ook vervangen worden. Ik denk dat er vast al een overzicht op dit forum staat over belangrijke vervangingen/reperaties maar ik kan het zelf even niet vinden. Ik wil graag lange rijzen door europa maken, dus graag mijn bus zo goed mogelijk hiervoor willen voorbereiden en hem motorisch gezien zo goed mogelijk en betrouwbaar te krijgen
Ik ben zelf 20 en snap nog vrij weinig van auto's en motoren maar vind het enorm leuk en interessant, en ben niet bang om dingen te proberen, dus als er dingen zijn die ik zelf kan doen om kosten mee te besparen doe ik dat enorm graag.
En voor dingen die ik niet zelf kan reperaren laat ik die graag in de garage doen. Iemand mischien tips voor een prijsvriendelijke garage in omgeving putten/amersfoort?:)
En ohwja nog 1 ding. Hij trekt wel echt enorm langzaam op. Ik heb bij de verkeerslichten best wel wat geiiriteerde auto'a achtermij

Is dit ook iets wat zelf of bij de garage op te lossen valt?