Ik heb een vraag over het verwijderen van een erg slecht gespoten verflaag van de vorige eigenaar van mijn busje.
De vorige eigenaar heeft mijn oorspronkelijk groene t4 (2.4d 1996), waarschijnlijk. met spuitbussen of een roller omgetoverd naar een "The A Team" busje

Nou moet ik zeggen dat het er best grappig uit ziet, en zelf ook fan ben van de show. Maar ik heb liever toch de oude kleur terug:) Voornamelijk ook omdat het totaal niet netjes is gespoten zoals je in de afbeelding kunt zien. Ik vind de originele groene kleur toch een stuk mooier.
Is er een manier waarmee ik deze verflaag kan verwijderen zonder de originele laklaag die eronder zit te beschadigen? Ik ben bang dat wanneer ik dit opschuur ook gelijk de originele groene lak opschuur/beschadig.
Ik heb de preciese kleurcode gevonden, maar de 3-4 duizend euro om hem helemaal opnieuw te laten spuiten is wel een behoorlijk bedrag dat ik liever in motorisch onderhoud steek of voor het ombouwen naar camper.
Ik weet niet of hier voor mischien iets is wat je op een nette manier zelf kan doen? of mischien iets anders dat een prijsklasse lager licht dan het opnieuw laten spuiten?
Mvg,
Myrin