Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Automaat keuzehendel vervangen

vragen over de T5
Plaats reactie
arjankraaijkamp
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Automaat keuzehendel vervangen

Bericht door arjankraaijkamp »

Ik wen mijn keuzehendel aan het vervangen volgens de werkplaats handleiding al staat er over het monteren bar wijnig alleen omgekeerde volgorde en dit werkt niet echt omdat de knop naar binnen blijft zitten
Wie weet hoe het werk
20230416_162222.jpg
Alvast bedankt
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Angelo-anneveld
Berichten: 848
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Automaat keuzehendel vervangen

Bericht door Angelo-anneveld »

arjankraaijkamp schreef: 16 apr 2023, 16:27 Ik wen mijn keuzehendel aan het vervangen volgens de werkplaats handleiding al staat er over het monteren bar wijnig alleen omgekeerde volgorde en dit werkt niet echt omdat de knop naar binnen blijft zitten
Wie weet hoe het werk 20230416_162222.jpg

Alvast bedankt
Je moet voorzichtig je knop die je moet indrukken verwijderen. Daarachter kan je een pennetje bewegen om vervolgens je pook omhoog te kunnen trekken.
arjankraaijkamp
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Automaat keuzehendel vervangen

Bericht door arjankraaijkamp »

Naar wat geprut is het gelukt
Om dat de knop al naar binnen zat het ik met een kleine schroevendraaier de knop naar buiten gepeutert
Toen klikt hij vast naar buiten en kon ik de knop open maken maar dit was niet nodig je moest alleen de knop naar buiten trekken
Dus voor de duidelijkheid

Stap 1 maak de hoes los
Stap 2 maak het klemringetje onder de hoes los
Stap 3 trek de knop iets naar buiten dan voel je een klik
Stap 4 trek aan de pook (best hard trekken) hij zit nog soort vast geklikt waar dat klemringetje zat
Stap 5 doe de nieuwe pook er op met de knop naar buiten getroken
Stap 6 als de hendel vast geklink zit druk de knop in en probeer hem uit
Stap 7 nu de hoes weer monteren

Ik hoop dat het duidelijk is en dat hier iemand nog wat aan heeft
IMG-20230416-WA0001.jpeg
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Robert2021
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 aug 2021, 09:11
Locatie: Ridderkerk

Re: Automaat keuzehendel vervangen

Bericht door Robert2021 »

Arjan,

Waar heb je die automaat handel vandaan?
Heb zelf ook een Multivan van 2004 en de mijne is ook door vorige eigenaren aardig beschadigd ik gok door ringen ofzo..
verkocht :driveT5 Volkswagen Multivan Highline camper 2.5 174 pk automaat van 2004 ( avatar met 16"winterbanden )
arjankraaijkamp
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Automaat keuzehendel vervangen

Bericht door arjankraaijkamp »

Robert2021 schreef: 18 apr 2023, 19:53 Arjan,

Waar heb je die automaat handel vandaan?
Heb zelf ook een Multivan van 2004 en de mijne is ook door vorige eigenaren aardig beschadigd ik gok door ringen ofzo..
Via aliexpress heb perongeluk de golf 4 besteld maar ik kon de ring waar hij bij en golf me vast zit er voorzichtig af krijgen en in een multivan zat hij gewoon tussen een randje geklemd
Nu zie het er netjes uit lijkt ook niet goedkopen rommel
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Plaats reactie