Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Franse balkonwegen 2023
Franse balkonwegen 2023
Voor onze aankomende vakantie hebben wij ons laten inspireren door deze site: Driving the best balcony roads of France
We hebben alle routes van die site omgewerkt tot .gpx-bestanden, en die weer in een interactieve kaart gezet. De rode balkonwegen willen we gaan rijden, in groen zijn onze gedachte verbindingsgsroutes aangegeven. De blauwe balkonwegen bewaren we voor een andere keer.
We hebben alle routes van die site omgewerkt tot .gpx-bestanden, en die weer in een interactieve kaart gezet. De rode balkonwegen willen we gaan rijden, in groen zijn onze gedachte verbindingsgsroutes aangegeven. De blauwe balkonwegen bewaren we voor een andere keer.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
- krekwakwol
Re: Franse balkonwegen 2023
Een gedeelte hebben we 35 jaar geleden wel eens gereden met de personenauto, rond de gorges du verdon.
En als je vanaf Digne die kant op rijdt, heb je bij Mezel een spoorwegovergang met vlakbij een allerliefst stationnetje.
Helaas geen foto, was toen nog analoog.
Het spoor schijnt nog gebruikt te worden voor een toeristische alpentrein tussen Digne en Nice.
En als je vanaf Digne die kant op rijdt, heb je bij Mezel een spoorwegovergang met vlakbij een allerliefst stationnetje.
Helaas geen foto, was toen nog analoog.
Het spoor schijnt nog gebruikt te worden voor een toeristische alpentrein tussen Digne en Nice.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Leuk! Wij hebben delen ook al wel eerder gedaan, zie bijv. één van onze eerste reisverslagen hier op het forum.krekwakwol schreef: 23 mei 2023, 14:44 Een gedeelte hebben we 35 jaar geleden wel eens gereden met de personenauto, rond de gorges du verdon.
En 50 jaar geleden ook al wel, met de rugzak

Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Voor wie evt. geïnteresseerd is, plaatsen we hier de .gpx-bestanden van de balkonwegen, in een zip-file. Je mag hier op het forum geen .zip-bestanden plaatsen, daarom hebben we het een .pdf-extensie gegeven. Gewoon downloaden, die .pdf-extensie weghalen, en uitpakken!
- Bijlagen
-
franse_balkonwegen_gpx.zip.pdf
- (327.16 KiB) 63 keer gedownload
Laatst gewijzigd door bvddobb op 24 mei 2023, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
- krekwakwol
Wij zijn nog van plan om na Italië die kant weer op te gaan, dus wie weet, maar ik denk dat een LWB T5 nog wel spannend kan worden, hopelijk geen tegenliggers, maar we hebben hier in Italië ook al het nodige gehad, dus we gaan het zien.
Het meer van st.Croix was behoorlijk gezakt, geschrokken van de foto's, maar vult nu weer bij.
Het meer van st.Croix was behoorlijk gezakt, geschrokken van de foto's, maar vult nu weer bij.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Beste Marga & Bart, keinijg jullie tripke uit het jaar 2014, en vriendelijk bedankt om ons de hints van de balkonwegen op kaart door te sturen wij zullen er zeker gebruik van maken op een van onze volgende uitstappen.
Grtz
P&A
Grtz
P&A
Ik heb ook wel nog een tip voor je. Of het dichtbij is weet ik niet.
De SP104 in Italië. Is zogezegd afgesloten wegens mogelijkheid van neerstortende stenen. Maar de bewoners op het eind van die weg gebruiken hem nog dagelijks. Ze houden elkaar wel op de hoogte of de weg versperd is of niet. Want na een onweer kunnen er inderdaad wel eens wat grote stenen op de weg liggen. En er lagen inderdaad her en der wat vuistgrote stenen, maar daar kan je rond/over rijden.
Best te omschrijven als "Apocalyptisch". Vangrails stuk geroest, tunnels waar de asfalt plots weg was, heel wat stenen op de baan maar toch rijsporen.

Linkje naar Streetview van de aansluiting van de SP104 op de SP422: https://goo.gl/maps/EdKoKKQPXjXmCzRL9
De SP104 in Italië. Is zogezegd afgesloten wegens mogelijkheid van neerstortende stenen. Maar de bewoners op het eind van die weg gebruiken hem nog dagelijks. Ze houden elkaar wel op de hoogte of de weg versperd is of niet. Want na een onweer kunnen er inderdaad wel eens wat grote stenen op de weg liggen. En er lagen inderdaad her en der wat vuistgrote stenen, maar daar kan je rond/over rijden.
Best te omschrijven als "Apocalyptisch". Vangrails stuk geroest, tunnels waar de asfalt plots weg was, heel wat stenen op de baan maar toch rijsporen.

Linkje naar Streetview van de aansluiting van de SP104 op de SP422: https://goo.gl/maps/EdKoKKQPXjXmCzRL9
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
-
Zal best spectaculair zijn, maar bij een all risk dekking en schade weet ik niet hoe je verzekeraar reageert als die licht krijgt van de afsluiting....Muug schreef: 25 mei 2023, 10:35 Ik heb ook wel nog een tip voor je. Of het dichtbij is weet ik niet.
Overigens idd erg mooi gebied daar in Piemonte.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
We zijn er per motorfiets per ongeluk op gekomen, toen we via een onverharde bergweg waren afgedaald. De weg is bij goed weer gewoon bruikbaar. Ik zeg het, de locals gebruiken 'm elke dag, kindjes op de achterbank naar school en de winkel en zo.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Voor wie ons wil volgen, we houden weer een blogje bij op Polarsteps, onder deze link.
Laatst gewijzigd door bvddobb op 29 mei 2023, 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Nog maar eens proberen!krekwakwol schreef: 26 mei 2023, 19:31 "Helaas kan de opgevraagde informatie niet worden weergegeven" krijg ik in beeld als ik op de link druk.![]()
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Bij mij lukt het ook niet.
- krekwakwol
Hier nu wel, maar ik moet zeker eerst een account maken op polarsteps.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Nee, je hebt geen account nodig, maar in de link staan een paar karakters teveel geplakt (%27 en dat is een '). Als je een account hebt negeert ie die.
Polarsteps
Polarsteps
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams
Goed gezien!Deskman schreef: 28 mei 2023, 22:13 in de link staan een paar karakters teveel geplakt (%27 en dat is een ').

Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga