goeie morgen.
ff voorstellen.
albert vree uit dodewaard.
en sinds dien dit forum een beetje gevolgd en al veel aan gehad
sinds 4 jaar in het bezit van een t4 westfalia
uit 95
met aab motor.
nu net terug uit Engeland en door het zuiden getrokken.
tot lands end.
nu gaat de temp van de motor rap omhoog als ik de berg oprijd. vooral op de snelweg als ik in de 5 rijd.
dan moet de kachel vol aan anders gaat het lampje branden.
bij gebruik in Nederland en vorig jaar in denemarken geen probleem gehad.
de ventilator slaat goed aan.
is dat gewoon bij een aab motor of wat kan het anders zijn.
alvast bedankt.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
heet worden motor
Re: heet worden motor
In 5 bergop is natuurlijk al lekker zwaar..... In lagere versnelling en hogere toeren kan helpen omdat je wat dan beter koelwater rondpompt en je motor ondanks hogere toeren minder belast wordt.. Waterpomp kan ook versleten zijn.
Je zou je radiateur kunnen controleren of deze goed koelt, dus geen koude plekken vanwege verstopping. (of met infrarood thermometer kijken of temperatuur goed verdeelt is over je koelvlak)
Je zou je radiateur kunnen controleren of deze goed koelt, dus geen koude plekken vanwege verstopping. (of met infrarood thermometer kijken of temperatuur goed verdeelt is over je koelvlak)
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: heet worden motor
Zijn al veel topics over voorbij gekomen.
Werken je lamellen achter de ventilatoren nog wel? Wanneer voor het laatst je koelsysteem compleet ververst? Originele radiateur nog? Wat denk je van vervangen, tenslotte al 28 jaar oud.
Nieuwe waterpomp er op. Temperatuur sensoren meteen mee vervangen en klaar ben je..
Doe je voordeel ook met bovenstaande tips en gebruik ze als een afvinklijst je.
Succes
Peter
EDIT: vervang ook je koelslangen en koelvloeistof naloop pompje..
Werken je lamellen achter de ventilatoren nog wel? Wanneer voor het laatst je koelsysteem compleet ververst? Originele radiateur nog? Wat denk je van vervangen, tenslotte al 28 jaar oud.
Nieuwe waterpomp er op. Temperatuur sensoren meteen mee vervangen en klaar ben je..
Doe je voordeel ook met bovenstaande tips en gebruik ze als een afvinklijst je.
Succes
Peter
EDIT: vervang ook je koelslangen en koelvloeistof naloop pompje..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: heet worden motor
kijk.. dat zijn bruikbare tips.
ik ga ermee aan de gang.
ik ga ermee aan de gang.