Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zoektocht verlichting T5 GP 2012

vragen over de T5
Plaats reactie
barbuitenhuis
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 feb 2022, 19:16

Zoektocht verlichting T5 GP 2012

Bericht door barbuitenhuis »

Ik heb net voor de zomer een T5 GP 4motion, 180pk (EGR-D), DSG uit 2012 gekocht (type WV1) en omgebouwd tot campertje, RDW gekeurd, belastingdienst is aan het beoordelen.
Het is een politiebus geweest van een arrestatieteam, kleur grijs, zonder mistlampen onderin de bumper. Via het forum bij @Multivan een kabelboom gekocht voor mistlampen.

Maar nu mijn vraag.

De koplampunit heeft 4 plaatsen voor lampen (zie foto):
  • Middenboven het knipperlicht,
  • Rechts dim/groot met in dezelfde reflector daglicht.
  • Middenonder zit een led, ik denk nog flitslicht.
Ik vermoed zelf dat de bus 3 lichtpunten had en dat de koplampunit van de politiebus is omgebouwd tot een unit met 4 lichtpunten (zodat er ruimte is ontstaan om een flitslamp te plaatsen)

Vraag:
  • welke lamp zit er normaal in de unit middenonder?
  • als dat een mistlamp is, kan ik die dan beter op deze plaats monteren, of toch onderin de bumper (meer werk, maar wrs beter zodat het licht onder de mist door kan schijnen)
  • is het veel werk om de draaischakelaar voor de verlichting te vervangen door een exemplaar met mistvoorlamp stand (incl programmeren?)


Bedankt voor jullie hulp
Bijlagen
PXL_20230911_181327899.jpg
T5 180pk 4Motion 2012
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 330
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: Zoektocht verlichting T5 GP 2012

Bericht door marrcel »

De binnenonder is bij mij de drl.
De mistlampen hebben ook een functie voor bocht verlichting.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
barbuitenhuis
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 feb 2022, 19:16

Re: Zoektocht verlichting T5 GP 2012

Bericht door barbuitenhuis »

Bedankt voor je antwoord, met deze info kan ik verder zoeken. De ledjes die er nu zitten branden niet als ik de auto start...
Eerst maar eens uitzoeken welke BCM ik heb, volgens het forum moet het minimaal 089 zijn.
T5 180pk 4Motion 2012
Plaats reactie