Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Andere mengkraan nodig

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Andere mengkraan nodig

Bericht door Multivan Generation »

Dat is mooi.
Net voor het weekend.
En gelukkig hebben ze het nu wel op orde :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 535
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Andere mengkraan nodig

Bericht door Muug »

Kraantje is gemonteerd. Elektriciteit lichtjes aangepast zodat het pompje gewoon begint te werken als je de kraan open draait. Nergens nog een lekje te bespeuren. :yes
(Sowieso kan het niet het origele kraantje zijn, want deze Fischer had standaard geen Truma-boiler. Dus ik vermoed dat de plaatser van de boiler dit kraantje gemonteerd heeft. Het blijft raar dat er een aparte schakelaar is voor het pompje, er is nl. totaal geen enkel nut voor.)
2023-09-08_13h51_01.png
Huishoudbatterij was zo plat als een dubbeltje, zelfs na 3 dagen opladen had die nauwelijks 10,5V. :nuts Dus hop we zitten met een nieuw probleempje. :bonk Misschien wordt dat wel een aparte topic.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Andere mengkraan nodig

Bericht door Hanz »

Muug schreef: 08 sep 2023, 13:54 (Sowieso kan het niet het origele kraantje zijn, want deze Fischer had standaard geen Truma-boiler. Dus ik vermoed dat de plaatser van de boiler dit kraantje gemonteerd heeft. Het blijft raar dat er een aparte schakelaar is voor het pompje, er is nl. totaal geen enkel nut voor.)
Pompje ook niet nodig om de boiler te vullen?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 535
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Andere mengkraan nodig

Bericht door Muug »

Nee en ja.
Boiler vullen kan sowieso enkel als kraantje open staat, waar moet anders de lucht naar toe?
En als kraantje openstaat dan gaat het pompje aan. Dus de boiler wordt dan sowieso gevuld.
Plus: origineel heeft die Fischer camper geen boiler, die is door de vader van de vorige eigenares geplaatst. Dus origineel was er echt geen warm water.
Nee, het enige dat ik kan bedenken is dat er vroeger ooit misschien een douchekraan naar achteren toe was. Zoals bij pakweg een Viano Marco Polo. En dan in dat geval kan je het pompje apart aanzetten zodat de douche kan werken. :toppie
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Plaats reactie