Multivan Generation schreef: 12 okt 2023, 09:07
Zoals al eerder voorgesteld is door iemand anders zou ook ik er meteen een gasveertje opmaken en dat uitstellertje laten vervallen.
Tevens zou ik je afwerkrubber rondom het dak ook meteen nieuw nemen en niet gaan klooien met kit
Snap wel wat je bedoelt hoor.
Ik vind het echter ook wel altijd mooi om te gebruiken wat je hebt en dat eventueel zo aan te passen of te fixen dat het gewoon weer werkt.
Zal wel door mijn andere knutsel- en pruts-object komen;
"de Groene"
En als ik het bestaande armpje weet te fixen en het blijkt over een jaar toch niks te zijn, dan kan ik hem altijd nog vervangen....
En dat doe ik niet voor het geld.... voor mij is dat prutsen onderdeel van de hobby
Afgelopen weekend veel weg geweest, dus niet heel veel gedaan.
Net het lampje in de kachelbediening vervangen en het fietsenrek achter op de klep geheel gedemonteerd en even over gespoten, die zag er een beetje "mottig" uit.
Even kijken of ik die vanavond voor het donker weer in elkaar kan zetten achterop.
En nog even vier nieuwe riempjes voor de wielen en twee van die montagebeugels bestellen om de frames vast te houden.
Edit; oh en nog de gasveren van de achterklep vervangen, maar dat is maar minutenwerk natuurlijk
Nu is het zo dat we tijdens het rijden de bank het liefste in de middelste stand laten staan.
De mensen achterin zitten dan minder "ver weg" en je ziet veel meer als je achterin zit omdat je anders tegen de C-stijl met gordijntjes aan zit te loeren (of kast naast je).
En als je hem in die stand laat staan heb je ook meer " kofferbak"
Wij niet, de bank is gekeurd op de "rijstand", wat er gebeurt in het geval van een ongeluk als de bank op een andere stand staat weet ik niet maar ik wil het risico niet nemen.
De bank wordt in alle drie standen op dezelfde manier vastgezet en geborgd. Dus middenstand is net zo veilig als rijstand. Zolang de gordels vastgemaakt kunnen worden maakt de stand niet uit.
Hanz schreef: 16 okt 2023, 11:59
De bank wordt in alle drie standen op dezelfde manier vastgezet en geborgd. Dus middenstand is net zo veilig als rijstand. Zolang de gordels vastgemaakt kunnen worden maakt de stand niet uit.
Multivan Generation schreef: 16 okt 2023, 15:18
En wil je meer tussenstanden, dan kun je de rails aanpassen zodat je meer vergrendelings mogelijkheden tot je beschikking hebt.
Ik heb dat destijds bij mijn multivan 2 rails gedaan voor de middenstoelen.
Dat is ook nog een mogelijkheid, maar voor nu laten we het maar even zo, even aan zien of dat nodig is.
Ik vind ergens op het .www "Wit T7" maar daar slaat geen enkele leverancier op aan.
Verder lees ik ook dat je het terug kan vinden op een 'typesticker/plaatje' oid, alleen is deze nergens meer te vinden in de bus. Alle portieren open gehad en gezocht.
In het boekje staat ook niks...
Wat is nu het echte kleurnummer of code van ons "Mientje" ?
kleurcode = R902
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Ik vind ergens op het .www "Wit T7" maar daar slaat geen enkele leverancier op aan.
Verder lees ik ook dat je het terug kan vinden op een 'typesticker/plaatje' oid, alleen is deze nergens meer te vinden in de bus. Alle portieren open gehad en gezocht.
In het boekje staat ook niks...
Wat is nu het echte kleurnummer of code van ons "Mientje" ?
kleurcode = R902
Dat vermoeden kreeg ik inderdaad al, na wat speurwerk, bedankt voor de bevestiging!
Ik las ook nog dat er misschien bij de zekeringenkast nog wat kan zitten kwa indicatie kleurcode, daar moet ik nog even kijken.
Als je via de zoekfunctie R902 intikt, zie dat er op dit forum een levendige discussie is geweest of R902 nu wel of niet gewoon hetzelfde is als RAL 9002.
Bij mijn bus was dat in elk geval wel zo.
Ik zag althans geen verschil.
Behalve het verschil tussen nieuwe lak en de al iets verweerde lak op de bus.
chv schreef: 17 okt 2023, 09:44
Als je via de zoekfunctie R902 intikt, zie dat er op dit forum een levendige discussie is geweest of R902 nu wel of niet gewoon hetzelfde is als RAL 9002.
Bij mijn bus was dat in elk geval wel zo.
Ik zag althans geen verschil.
Behalve het verschil tussen nieuwe lak en de al iets verweerde lak op de bus.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Dat zou wel in de kosten schelen...
Nu ben ik zo kleurenblind als een paard, maar toen van het weekend de zon er vol op stond leek er op plekken al een ietsiepietsie kleurverschil in te zitten.
De randen van de wielkasten lijken een fractie witter dan bijvoorbeeld het portier.
Deze lijken mij dan al eens behandeld te zijn (ook niet heel onlogisch gezien de leeftijd)
Maar als dat het kleurverschil zou zijn tussen R902 en Ral 9002, dan kan ik daar wel mee leven.
(lak zal na 26 jaar ook wel verkleurd zijn natuurlijk)
Gisteren avond nog de nieuw gespoten fietsenrek weer in elkaar en terug gezet.
Moet alleen wat verzinnen voor de fiamma vastzetters die ik heb, de buis om ze op te plaatsen is te dun.
Heb nog een stuk dikke leiding staan misschien kan ik daar wat mee