Wij vinden het zonder juist zo kaal....Jan anno NU schreef: ↑20 okt 2023, 17:09 Het mooiste is toch wel zonder fietsenrek, na gebruik weer verwijderen.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 California 1997
Re: T4 California 1997
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Ik heb gezocht, maar kan het met de zoekfunctie niet vinden...
Bovenste deel van het rubber van het stuur zit los.
Ik zat te denken een klein gaatje te boren in het rubber van het stuur (achterkant) en hem, bijvoorbeeld met een injectiespuit, "vol laten lopen" met iets verlijmends.
Of heeft iemand daar al eens wat voor verzonnen?
Bovenste deel van het rubber van het stuur zit los.
Ik zat te denken een klein gaatje te boren in het rubber van het stuur (achterkant) en hem, bijvoorbeeld met een injectiespuit, "vol laten lopen" met iets verlijmends.
Of heeft iemand daar al eens wat voor verzonnen?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Nou ja zeg, ineens een VW logo verdwenen van 1 van de wieldoppen...
de
de
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Heel vervelend natuurlijk maar ernstiger is de roestvorming aan de wielkastrand. Ik zou daar snel iets aan (laten) doen, misschien kan het nu nog zonder laswerk weer strak gemaakt worden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T4 California 1997
Ja ik weet het, staat op de planning.
Binnenkort gaat hij de winterstalling in en als hij er weer uit komt ga ik dat aan pakken (meer temperatuur).
Het is denk ik wel oppervlakkig nog, de randen zijn wel nog hard, ik heb de binnenkanten van de wielkastranden schoon geborsteld met een stugge verfkwast (haren afgeknipt) en na gezien, daar kwam geen roest af oid.
Hij is een paar jaar terug flink aangepakt
Edit: het ziet er door de vuiligheid overigens erger uit dan het is...
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
[/quote]
Edit: het ziet er door de vuiligheid overigens erger uit dan het is...
[/quote]
Althans dat hoop ik.... Ik begin me nu ineens wat meer zorgen te maken nu een 'ouwe rot' zich zorgen begint te maken....
Edit: het ziet er door de vuiligheid overigens erger uit dan het is...
[/quote]
Althans dat hoop ik.... Ik begin me nu ineens wat meer zorgen te maken nu een 'ouwe rot' zich zorgen begint te maken....
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Helaas, oppervlakkige roest komt alleen voor op het oppervlak van blank metaal. Als roest door de laklaag heen komt dan is het niet oppervlakkig meer maar heeft het zich eerst al ingevreten in het metaal. Daarom snel behandelen dan kan je het metaal misschien nog blank krijgen en genoeg dikte overhouden. Als er eenmaal gaten in vallen of het wordt te dun dan zal je een nieuwe rand moeten lassen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T4 California 1997
Dan zal ik moeten kijken of ik met de kerstvakantie een stukje loods op het werk vrij kan krijgen voor herstelwerkenHanz schreef: ↑02 nov 2023, 14:02 Helaas, oppervlakkige roest komt alleen voor op het oppervlak van blank metaal. Als roest door de laklaag heen komt dan is het niet oppervlakkig meer maar heeft het zich eerst al ingevreten in het metaal. Daarom snel behandelen dan kan je het metaal misschien nog blank krijgen en genoeg dikte overhouden. Als er eenmaal gaten in vallen of het wordt te dun dan zal je een nieuwe rand moeten lassen.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Bus staat deze week bij de garage voor nieuwe koppelingsplaten.
Ze belden net voor een update en de vraag of ik nog even wilde kijken nu 'alles' open ligt.
(helaas net even geen tijd voor)
Bekleding van de platen was schijnbaar zo dun geworden dat de nagels bijna compleet af waren, scheurtjes in de bekleding.
De vorige eigenaar heeft echt geluk gehad dat de boel niet is "geklapt" (ze zijn in aug/sept nog naar Denemarken/Zweden geweest )
Gelijk met de koppelingsplaten word ook de drukgroep, massavliegwiel en keerring krukas vervangen.
Alsook bijvoorbeeld nog rubber van een motorsteun, pakking kleppendeksel (lekt iets, nu zijn we er toch) en wat bouten van uitlaat.
Ze belden net voor een update en de vraag of ik nog even wilde kijken nu 'alles' open ligt.
(helaas net even geen tijd voor)
Bekleding van de platen was schijnbaar zo dun geworden dat de nagels bijna compleet af waren, scheurtjes in de bekleding.
De vorige eigenaar heeft echt geluk gehad dat de boel niet is "geklapt" (ze zijn in aug/sept nog naar Denemarken/Zweden geweest )
Gelijk met de koppelingsplaten word ook de drukgroep, massavliegwiel en keerring krukas vervangen.
Alsook bijvoorbeeld nog rubber van een motorsteun, pakking kleppendeksel (lekt iets, nu zijn we er toch) en wat bouten van uitlaat.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Opzich niks geks natuurlijk voor een ‘oude’ bus.
Pakking kleppendeksel is geen los onderdeel bij een 2.5TDI. Hoe gaan ze dat oplossen?
Pakking kleppendeksel is geen los onderdeel bij een 2.5TDI. Hoe gaan ze dat oplossen?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: T4 California 1997
Dat weet ik niet, ga ik na vragen.
(of ik heb hem verkeerd begrepen)
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
- Multivan Generation
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 California 1997
Van Elring is een pakking verkrijgbaar. Is niet de beste oplossing overigens met kans op lekkage.
Voor je stuur, neem contact op met Raf construct, hij heeft er meerdere liggen.
Voor je stuur, neem contact op met Raf construct, hij heeft er meerdere liggen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06
Re: T4 California 1997
En zeker, zeker! ook de koppelingshulpcilinder later vernieuwen als de bak er toch af ligt. Anders kan die er binnenkort weer af, want lekken gaat ie, vroeger of later.
Re: T4 California 1997
Waar zit dat ergens?pwhooftman schreef: ↑23 nov 2023, 23:08En zeker, zeker! ook de koppelingshulpcilinder later vernieuwen als de bak er toch af ligt. Anders kan die er binnenkort weer af, want lekken gaat ie, vroeger of later.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: T4 California 1997
Ik heb er niet meer specifiek naar gevraagd, maar de afkomende rubberen afdichting lag bij de onderdelen die er af waren gekomen.
Ik wilde van het weekend ook nog even onder de motorkap duiken om even te kijken, maar is er niet meer van gekomen.
Zal ik nog eens doen.
En verder? Tja, ik ga er van uit dat het geen "nepreparatie" is, een rubber pakking van nog geen 20,00 euro op dit totale bedrag lijkt me niet erg "zoden aan de dijk" zetten, als je de boel wil flessen...
Er "moest" sowieso iets mee, want degene die er op zat gaf ook een drupje
Edit; wat zou de reden zijn dat VW geen pakkingen hiervoor aan bied?
Laatst gewijzigd door Dropmans op 27 nov 2023, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.