
We reden in Duitsland op de autobahn toen hij plot wat stotterde en geen power meer had.
Meteen afslag kunnen nemen en daar onderaan bij het stoplicht viel hij stil en kregen we hem niet mer gestart (startmotor draaide wel).
Onder luid getoeter naar de kant geduwd... En toen naar Nederland gesleept. De bus staat nu bij de monteur die hem al de laatste 12 jaar in onderhoud heeft gehad hier in Den Bosch.
Die krijgt het probleem echter niet gevonden (heeft het ook erg druk waardoor wat weinig tijd is om te zoeken).
Hij heeft ook contact gehad met T4 specialisten maar krijgt daar weinig bruikbaars van terug. Ik heb bardi's lijst van de T4 wiki ook naar hem gestuurd.... wellicht helpt dat.
Afgelopen jaren is er best wat aan de ontsteking vervangen , wat ik herinner: rotor, verdeelkap, bougies en kabels, brandstofpomp....
Ik heb zelf bar weinig verstand van auto techniek...

Wat ik kan reproduceren van het gesprek met onze monteur over het huidige probleem:
Er komt wel brandstof, en de bougies vonken, maar hij gaat niet lopen... timing niet goed? Hij bokt of slaat terug??
Zelf heb ik ook contact gehad met een bedrijf in Oirschot wat hier in andere topics getipt werd, maar die wil er ook liever niet aan beginnen ivm weinig beschikbare onderdelen voor de benzine T4's... Hij heeft ook onze monteur gesproken en vermoed wellicht print van het regelapparaat(?) defect. Maar zegt daarbij dat printplaten vaak te slecht zijn om nog te solderen. Eventueel een kms (?) er in zetten maar dat is erg kostbaar. Voor mij is dit allemaal chinees...

Ik weet nu niet zo goed meer wat te doen. De bust lijkt nog een heel leven voor zich te hebben... als hij weer rijdt... is afscheid nemen nu de beste optie? Zijn er mensen (hobbyisten) of bedrijven die wel tijd en zin in zoiets hebben?
Wat zouden jullie doen?
Alle tips en suggesties zijn welkom.