Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Xeon verlichting

vragen over de T5
Plaats reactie
Ducky
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2007, 12:33

Xeon verlichting

Bericht door Ducky »

Wie weet hier een antwoord op. Heb een T5 met multivan koplampen, waarvan het dimlicht xeon is. Nu wil ik graag xeon als ik met grootlicht rij, kan dat ? Als ik in mij grootlicht koplamp bi-xeon zet rij ik dan niet als ik met dimlicht rij met 2 koplampen die branden ? dit is toch verboden ? of is het wel zo aan te sluiten dat ik als ik rij met dim licht (xeon dus) dat alleen deze lampen het doen, en als ik dan grootlicht aan doe dat ik dan bubbel xeon heb ?
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Re: Xeon verlichting

Bericht door P@ the T5 courier »

Moet wel kunnen..., maar ik zou gewoon Bi-Xenon laten monteren, denk er wel aan dat je volgens mij nu niet meer zomaar klakkeloos Xenon mag monteren tenzij je een actief systeem hebt met sproeiers en automatisch hoogteregeling!!
Ik heb wel nog een andere tip: Hou de reflectoren van je MV lampen goed in de gaten!!!
Deze zijn erg gevoelig voor "verbranden" door het felle licht van Xenon.
Het heeft mij al twee sets MV lampem gekost en ik rij nu met gewone verlichting omdat ik het gezeur zat ben!!!

Succes!!
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
onne
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jun 2007, 19:14
Locatie: heerhugowaard

Re: Xeon verlichting

Bericht door onne »

ja inderdaad, je moet tegenwoordig sproeiers en hoogteregeling hebben anders mag er geen xenon in.... Ik wilde het ook doen maar om achteraf al dat extra in te laten bouwen.....wordt een duur grapje.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Xeon verlichting

Bericht door olle griese »

Ducky HEEFT al xenon.
Dus zijn MV is van voor 2007 of hij heeft al de wettelijke voorzieningen !!
Vroeger mocht je niet met dubbele koplampen rijden maar volgens mij is dat verandert in de wet.
Ik zal het voor je opzoeken.
onne
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jun 2007, 19:14
Locatie: heerhugowaard

Re: Xeon verlichting

Bericht door onne »

ja idd, sorry ff te haastig gelezen.... :bonk :bonk
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Re: Xeon verlichting

Bericht door Joey »

hallo weetje wellers

ik heb vd week ook xeon verlichting er in laten zetten maar mijn bus is van 2007 zonder koplampsproeiers ik denk gewoon zo als mijn bus na drie jaar gekeurd moet worden verwissel ik ff het lampje en een zekering eruit en na de keuring alles weer ff terug zetten 5 min werk hoe weet men nou als ik rij of het illegaal is of niet of ik moet toevallig een bijdehand agentje tegen komen ik neem het risico wel
:jump :jump :jump
Plaats reactie