Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Remcilinder vervangen en meer

vragen over de T4
Plaats reactie
Spliffy
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Remcilinder vervangen en meer

Bericht door Spliffy »

Goedemiddag,
bij de APK bleek een fors remverschil achter, en na inspectie lijkt de remcilinder de boosdoener, want 1tje lekt er. Maar wat ook opviel is dat met palletje dat de drukstang borgt/spant aan een kant ontbreekt, evenals het veertje dat erbij hoort. Deze zit er al een hele tijd niet, want het is lang geleden dat de trommels open zijn geweest naar mijn weten...
Graag wil ik 'm weer compleet maken maar weet niet goed hoe ik aan het betreffende onderdeel kom. Mogelijk dat hier iemand me kan helpen. Ik voeg een foto toe, daarmee wordt het onderdeel duidelijk.

Verder zie ik dat je hele remsets kunt kopen, met remschoenen, veertjes en cilinders. Is het wijsheid het hele zwikje meteen te vervangen (schoenen zit nog wel genoeg vlees aan meen ik) of is enkel de cilinders in dit geval voldoende?

Bedankt voor het meedenken alvast!
Groet Siebe
Bijlagen
borgje trommelrem T4.jpg
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3716
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Remcilinder vervangen en meer

Bericht door krekwakwol »

Als je rem cilinder lek is en er is ook remolie op de remvoering gelopen, zou ik alles gelijk vervangen, maar dan aan beide kanten, anders heb je straks weer rem verschil.
Maar de keuze is geheel aan jou.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Remcilinder vervangen en meer

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou ook meteen beiden kanten doen, ook voor het verschil.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie