Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
schuifdeur gaat soms moeizaam
schuifdeur gaat soms moeizaam
De laaste tijd gaat vooral bij lage temperaturen het vergredelmechanisme van de schuifdeur moeizaam Alsof er iets knelt binnenin.
Zijn er leden die iets gelijkaardig hebben meegemaakt?
Grtz jeremy
Zijn er leden die iets gelijkaardig hebben meegemaakt?
Grtz jeremy
- krekwakwol
Re: schuifdeur gaat soms moeizaam
Misschien oud hard vet in het centraalslot of het slot zelf van de schuifdeur.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Bedoel je bij handmatig openen of gaat het om het van slot halen met de centrale vergrendeling?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Het handmatig openen gaat moeizaam, vooral de handgreep binnen. Afgelopen winter meermaals via het ruitje de schuifdeur langs buiten moeten openen.Hanz schreef: 17 mei 2024, 09:29 Bedoel je bij handmatig openen of gaat het om het van slot halen met de centrale vergrendeling?
De greep moet ik tot de aanslag bedienen voordat het slot eruit springt.
Het zou me verwonderen dat het probleem met smeren opgelost is, misschien slijtage of bijregelen?
De witte clipjes van de slangetjes?
Binnenkort het paneel er eens afnemen, moet de deur toch nog isoleren met armaflex.
Omdat het vooral bij lagere temperaturen voorkomt zoals je schrijft lijkt het toch om hard geworden vet te gaan. zie ook mijn topic hierover viewtopic.php?p=477712#p477712
Maar een kapot of losgeschoten wit clipje zou ook kunnen omdat dan de trekstangetjes kunnen buigen op plaatsen waar dat niet de bedoeling is. Ik denk dat het paneel eraf halen de beste manier is om te zien wat er hapert.
Maar een kapot of losgeschoten wit clipje zou ook kunnen omdat dan de trekstangetjes kunnen buigen op plaatsen waar dat niet de bedoeling is. Ik denk dat het paneel eraf halen de beste manier is om te zien wat er hapert.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Had het hier ook, moeizaam lopen van het slot.
Wat @Hanz zegt, waarschijnlijk moet het deurslot eens even gekuist worden.
Dat verhielp het bij ons in ieder geval, klodders uitgehard vet zo veel als mogelijk verwijderen en de bewegende delen eens even lekker door smeren.
Sindsdien sluit hij overigens ook een stuk beter op de sluiting aan de achterkant van de schuifdeur (voorheen moesten we hem wel eens twee of drie keer dicht gooien) dat kan de rest van de camping 's avonds laat of 's morgens vroeg denk ik ook wel waarderen
Wat @Hanz zegt, waarschijnlijk moet het deurslot eens even gekuist worden.
Dat verhielp het bij ons in ieder geval, klodders uitgehard vet zo veel als mogelijk verwijderen en de bewegende delen eens even lekker door smeren.
Sindsdien sluit hij overigens ook een stuk beter op de sluiting aan de achterkant van de schuifdeur (voorheen moesten we hem wel eens twee of drie keer dicht gooien) dat kan de rest van de camping 's avonds laat of 's morgens vroeg denk ik ook wel waarderen

Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
- krekwakwol
Je zou het met een kwast en wasbenzine schoon kunnen maken en nadien eventueel schoon spuiten met remreiniger, er komt in de loop van de tijd ook zand en stof in het vet.
Hier kun je zien hoe je sluitsysteem in/aan de deur zit.
https://webautocats.com/etka/volkswagen/tr/117/843300/
Tenminste aan avatar te zien heb je dit model.
Hier kun je zien hoe je sluitsysteem in/aan de deur zit.
https://webautocats.com/etka/volkswagen/tr/117/843300/
Tenminste aan avatar te zien heb je dit model.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Dank voor de tips, ik bekijk het dit weekend
Vandaag het slotmechanisme van de schuifdeur grondig ontvet met remmenreiniger en opnieuw gesmeerd met kogellagervet...
Voor de rest niets merkwaardigs kunnen vinden. het lijkt iets soepeler te gaan.
De tijd zal het uitwijzen...
Voor de rest niets merkwaardigs kunnen vinden. het lijkt iets soepeler te gaan.
De tijd zal het uitwijzen...