

Wie o wie heeft nog zin om mee te denken...de laatste garage weet niets nieuws meer te doen maar het kan toch niet zo zijn dat ik hem naar de sloop moet doen? Heel raar...
Het probleem: de T4 hapert (maar al minder dan een half jaar terug toen hij ineens helemaal inhield en ik niet verder durfde te rijden).
Hij hapert bij lage toeren, nooit boven de 100...dan rijdt hij als een zonnetje. Maar 50 in z'n 3, 60 - 80 in z'n 4 en lage toeren in z'n 2. Filerijden ging laatst prima. Het maakt voor het euvel geen verschil of ik op LPG of benzine rij.
Hier de lijst van dingen die al gedaan zijn:
- Verdeler Bobine
- Bougiekabelset
- Ontsteking stekkers gereinigd: olie in stekker aansluiting
- Hal element gereinigd
- Diagnose i.v.m. overslaan/inhouden motor. Uitlaatgassen gemeten op beide brandstoffen. Benzine: te rijk, LPG: te arm mengsel. Inlaattraject met rookmachine afgeperst. Rook uit 2 carterventilatieslangen. Deze zijn niet meer te koop, zelf slangen op maat gemaakt. Accu opgeladen.
- Nieuwe Bobine
- Impulsgever-'unit' nieuw (was vet van de olie)
Nu is de motorcomputer/ECU (?) eruit op weg naar een bedrijf om te kijken of dit deel gereviseerd moet worden of niet.
Iemand?? Degene met DE oplossing wint een heerlijke taart