Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 camper met benzinemotor 330.000 - reviseren ?

vragen over de T4
Plaats reactie
jander

T4 camper met benzinemotor 330.000 - reviseren ?

Bericht door jander »

Beste mensen
we hebben een t4 camper uit 1996. Met een motor die loopt op benzine en lpg.
De kilometerstand is nu 334.000 maar de motor loopt prima Dankzij regelmatig en goed onderhoud.
het olie verbruik is miniem, bij de standaard beurten een beetje aanvullen en eigenlijk berder geen klachten
maar ... met 334.000 km zal vroeg of laat deze motor kuren gaan krijgen.
Vraag
heeft het zin om juist nu alles nog redelijk loopt deze motor te reviseren ?
het chasis is nog prima, geen roestplekken zo ook het interieur. De camper heeft haar gebruikssporen maar niet noemenswaardig ondanks haar leefdtijd.

graag reacties
mvg
T4 coach california westfalia 1996 benzine lpg
Timy

Re: T4 camper met benzinemotor 330.000 - reviseren ?

Bericht door Timy »

Ik zou niet weten waarom je nu al zou gaan reviseren. Nu ga ik er vanuit dat je een kop revisie bedoeld, dus zuiger(veren) etc. Daar is nu niets mis mee dus lekker rijden tot hij olie gaat zuipen.

Met deze kmstand en leeftijd mag je ervanuit gaan dat je elke jaar dingetjes hebt. Daarvoor geld apart zetten is verstandig maar een onnodige revisie is geld weggooien. Je kan zomaar nog vele km's probleemloos door als je het onderhoud bijhoud.

Wij hebben ons blok een paar jaar geleden helemaal gereviseerd toen hij echt moest (kop gescheurd).
Maar ondanks dat blijven we kosten houden aan remmen, ophanging, dynamo, etc want alles is oud en dus gelijk versleten. Revisie betekent geen nieuwe bus, wel een zgan blok waar je dan voorlopig geen gedoe aan zou moeten hebben. De rest.. dat blijft komen :bifun
jander

Bericht door jander »

Bedankt voor het meedenken, geeft meer duidelijkheid
Meer als 300.000 op de teller met een benzine motor met lpg geeft te denken over de komende kilometers?
olie controleren was als een gewoonte
het gewone onderhoud doe of laat ik doen en is zeker belangrijk.
We gaan het zien hoeveel kilometers nog in de camper zitten. Hopelijk nog vele met altijd veel plezier !
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Hallo Jander,
ik begrijp jouw overweging.
Je houdt dan de controle in plaats van overvallen te worden door malheur tijdens welverdiende vakantie.

Ook kun je het dan laten uitvoeren in een periode wanneer het jou uitkomt.

Dus in jouw geval zou ik eens rond gaan vragen, welk bedrijf dat op zich zou willen nemen.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jander

Bericht door jander »

Bedankt voor je reactie
ik ben idd meer van voorkomen dan van wachten op ..
en ik was al van plan om bij mijn garage binnen te lopen en naar hun mening, optie en ... kosten vragen.
revisie zal bij een redelijk chasis altijd goedkoper zijn naast het gebruikelijke en nodige jaarlijkse onderhoud dan een andere camper.
Plaats reactie