Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Standkachel werkt niet
-
Standkachel werkt niet
Ik heb sinds een week een volkswagen t5 multivan van 2004 deze staat op camperkenteken alleen maar voor het voordeel ik ben van plan om hier meer een camper van te gaan maken
Deze is af fabriek geleverd met 2de accu en standkachel nu heb ik over beide een vraag.
Als ik op display het knopje van de kachel aan druk verkleurd het tekentje een paar seconden en daarnaar weer terug, er gebeurd veder niks ik heb ook onder de bus gekeken en daar zit ook echt de standkachel iemand hier ervaring mee?
Ik zal graag willen weten wat er allemaal op de 2e werkt en of je ook dingen kan over zetten naar de 2e accu misschien weet iemand dit ook
Heeft er iemand toevallig ook een overzicht van alle zekeringen en of een elektrisch schema van de bus
Deze is af fabriek geleverd met 2de accu en standkachel nu heb ik over beide een vraag.
Als ik op display het knopje van de kachel aan druk verkleurd het tekentje een paar seconden en daarnaar weer terug, er gebeurd veder niks ik heb ook onder de bus gekeken en daar zit ook echt de standkachel iemand hier ervaring mee?
Ik zal graag willen weten wat er allemaal op de 2e werkt en of je ook dingen kan over zetten naar de 2e accu misschien weet iemand dit ook
Heeft er iemand toevallig ook een overzicht van alle zekeringen en of een elektrisch schema van de bus
Gegroet arjan
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
-
Re: Standkachel werkt niet
Heeft je 2e accu voldoende spanning? En heb je de vorige eigenaar (al) gevraagd naar de werking?
JB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
-
De accu is goed , de kachel heeft de vorig de eigenaar niet gebruik en weet niet hoe die werkt
Gegroet arjan
-
Dat laatste klinkt verdacht...
JB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Misschien ook handig als je een foto van de display plaatst zodat we weten waar het over gaat. Eén keer op het kachelknopje drukken kan zijn om de temperatuur in te stellen. Om aan te zetten moet je misschien op het kachelknopje en een aan/uit knop drukken. Maar zoals gezegd, een fotootje kan veel duidelijk maken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Bij mijn Multivan 2004 is het het knopje rechtsonder het display indrukken en dan zie je een kachelsymbool op het display verschijnen.
Het wordt ook aangeraden om de tweede accu één keer per maand helemaal op te laden.
Heb je ook 2 Webasto stickers in je deur?
En inderdaad vreemd dat de vorige eigenaar nooit de standkachel getest heeft.
Naar mijn weten werkt er standaard niet veel op de tweede accu, de standkachel en 12 Volt aansluitingen.
Het wordt ook aangeraden om de tweede accu één keer per maand helemaal op te laden.
Heb je ook 2 Webasto stickers in je deur?
En inderdaad vreemd dat de vorige eigenaar nooit de standkachel getest heeft.
Naar mijn weten werkt er standaard niet veel op de tweede accu, de standkachel en 12 Volt aansluitingen.
arjankraaijkamp schreef: 05 apr 2023, 20:50 Ik heb sinds een week een volkswagen t5 multivan van 2004 deze staat op camperkenteken alleen maar voor het voordeel
Als ik dit lees dan gaat het volgens mij om een bus op camperkenteken met kwarttarief (. . . voor het voordeel). In dat geval werkt waarschijnlijk ook de watervoorziening op de 2e accu en misschien een koelbox of koelkast en eventueel extra binnenverlichting.Multiron schreef: 06 apr 2023, 18:52 Naar mijn weten werkt er standaard niet veel op de tweede accu, de standkachel en 12 Volt aansluitingen.
In veel gevallen kan je zaken van de startaccu natuurlijk overzetten naar de 2e accu maar Ik vraag me wel af wat je over zou willen zetten naar de 2e accu wat nu op de startaccu zit. De radio misschien?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hallo Arjan, ik heb met mijn t5 2009 benzine hetzelfde probleem. Vanavond heb ik de brandstofpomp van de standkachel vervangen omdat die vorig jaar vast leek te zitten en met een hamerklap er op de kachel het weer deed, maar nieuwe pomp helaas zonder resultaat. Ook meteen de stroomtoevoer gemeten, die gaf 10 volt aan dus nu denk dat het aan de 2de accu ligt. Morgen verder speuren.
Wat ook vreemd is, is dat het display van de kachel zondag 15 mei 2024 aangeeft, terwijl we nu op 27 december zitten. Ik heb geen idee hoe ik die datum kan corrigeren.
Wat ook vreemd is, is dat het display van de kachel zondag 15 mei 2024 aangeeft, terwijl we nu op 27 december zitten. Ik heb geen idee hoe ik die datum kan corrigeren.
-
Ik heb vorige maand de hele standkachel onder de bus uit gehaald en ingeleverd bij een webasto exper
Die heeft het regelapparaat op de kachel gewisseld voor origineel webasto en daar me proef gedraaid en toen werkte het
Ik moet een nieuw regelapparaat hebben en die is best prijzig en door omstandigheden even stil komen te leggen dus weet nog niet of het werkt
Die heeft het regelapparaat op de kachel gewisseld voor origineel webasto en daar me proef gedraaid en toen werkte het
Ik moet een nieuw regelapparaat hebben en die is best prijzig en door omstandigheden even stil komen te leggen dus weet nog niet of het werkt
Gegroet arjan