Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Betaalbaar extra bankje in "Generation" uitvoering op MP!

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
J vd Pal

Betaalbaar extra bankje in "Generation" uitvoering op MP!

Bericht door J vd Pal »

Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver
SyncRoon

Re: Betaalbaar extra bankje in "Generation" uitvoering op MP!

Bericht door SyncRoon »

Let wel op dat je dan ook de zitplaatsen op kenteken moet hebben tenzij deze (nog) niet geregistreerd staan. Datum eerste afgifte (vroeg) origineel NL en/of vroege import hebben dit vaak (nog) niet geregistreerd. Nieuwere import of wellicht late modellen wel.
Groet, Ronald
J vd Pal

Bericht door J vd Pal »

Dat klopt, als er op kenteken 4 zitplaatsen staat dan moet je dat laten aanpassen bij de RDW. Hoe dat in 2015 ging lees je hier: viewtopic.php?t=51440
Groeten

Jasper

Freestyle

Bericht door Freestyle »

Mooi bankje voor een heel schappelijke prijs! Helaas net het verkeerde motiefje voor mij. Mocht er ooit nog eentje op de markt komen met freestyle stof voor een redelijke prijs dan duik ik er gelijk bovenop!
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Hanz

Bericht door Hanz »

Freestyle schreef: 31 dec 2024, 18:32 Mooi bankje voor een heel schappelijke prijs! Helaas net het verkeerde motiefje voor mij. Mocht er ooit nog eentje op de markt komen met freestyle stof voor een redelijke prijs dan duik ik er gelijk bovenop!
Ja, de Freestyle uitvoering is wat zeldzamer maar op kleinanzeigen.de kom je ze af en toe wel tegen. Deze bijvoorbeeld. https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... -223-23202
Misschien nog niet helemaal een 'schappelijke' prijs maar hij is al een keer in prijs gezakt en staat al een half jaar te koop. Dus misschien valt er nog wat te onderhandelen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Freestyle hoes over die andere?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Hanz

Bericht door Hanz »

Bestaat er een hoes voor deze bankjes? Is een andere maatvoering dan de gewone achterbank in een California.
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Freestyle schreef: 31 dec 2024, 18:32 Mooi bankje voor een heel schappelijke prijs! Helaas net het verkeerde motiefje voor mij. Mocht er ooit nog eentje op de markt komen met freestyle stof voor een redelijke prijs dan duik ik er gelijk bovenop!
Voor dat geld meteen kopen.
Hoe vaak gebruik je hem voordat je je gaat 'ergeren' aan een ander/verkeerd motiefje.
Functie en prijs lijken mij van iets hogere prioriteit als een motiefje. Zeker als het al 22 jaar oud is. Dan moet je pakken wat betaalbaar en goed is.
Tip: ik zou er niet op duiken, zo'n bankje is best hard.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 07 jan 2025, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Freestyle

Bericht door Freestyle »

Ik heb het niet nodig hè. :knipoog . Maar in freestyle uitvoering zou ik het waarschijnlijk niet kunnen weerstaan :bifun . Mits de prijs goed is natuurlijk, ik heb ze in het verleden wel eens voorbij zien komen voor +€800 maar dat vind ik wel een beetje te veel geld :nuts . Als de bankjes al schaars zijn zullen losse freestyle hoezen wel helemaal niet te krijgen zijn. Is een ander formaat als een standaard achterbank.
Freestyle

Bericht door Freestyle »

Die Duitse ziet er wel erg goed uit. En de prijs begint ook al een beetje te zakken. Nog maar eens over nadenken...
J vd Pal

Bericht door J vd Pal »

Reuze handig zo'n bankje, nog steeds heel blij mee. Met de kerst nog met veel plezier gebruikt.
Groeten

Jasper

Nicolaas

Bericht door Nicolaas »

Bedankt Jasper,
Net wat ik nodig heb. intussen contact gehad en volgende week ophalen.
Handig zo'n forum :-)
Mvg Nico
J vd Pal

Bericht door J vd Pal »

Graag gedaan Nico,

Veel plezier ermee!
Groeten

Jasper

Hanz

Bericht door Hanz »

Ik heb zo'n bankje al ruim 7 jaar en gebruik het regelmatig. Zoals Jasper ook zegt, het is reuze handig. Maar er zijn wel een paar aandachtspuntjes.
Als het bankje geplaatst is dan is de keuken in het campingdeel grotendeels onbruikbaar omdat de kastjes geblokkeerd worden. Dus 6 personen vervoeren en tegelijkertijd kamperen is niet echt handig.
Het bankje is makkelijk te plaatsen maar dat moet wel met twee personen. In je eentje is het te zwaar en te groot om in de camper te tillen. Bij het plaatsen moet je opletten dat de glijvoetjes recht in de rails geplaatst worden. Het makkelijkst is om het bankje iets achterover te hellen en eerst de achterste voetjes te plaatsen en dan het bankje laten zakken en rustig achteruit schuiven tot de voorste voetjes op hun plaats vallen. Dan de borgpennen draaien en verder schuiven tot deze in de gaten in de rail klikken. Het helpt als je eerst de voorstoelen van chauffeur en bijrijder helemaal naar voren schuift, dan heb je wat meer ruimte om te manoeuvreren.
Als het bankje geplaatst is dan is het wat lastiger om op de achterbank plaats te nemen, zeker voor wat forsere personen. Als je eenmaal zit is er wel genoeg beenruimte omdat je de voeten goed kwijt kan onder het tussenbankje.
Nog even een foto waarop je ziet hoe de ruimte tussen de zitplaatsen is bij geplaatst bankje.
20170484.JPG
Toufexes

Bericht door Toufexes »

Aah jammer voor ons, net te laat! Ik ben alle originele Generation onderdelen aan het verzamelen, zo lijkt het inmiddels :nuts .

In het kader van de bekleding: De laatste aankoop was een Staubox voor een protapotti met Generation kussen. De verkoper had nog het freestyle kussen liggen. Mocht iemand interesse hebben, kan ik de verkoper nog wel benaderen via mp.

@nicolaas, wat heb je er uiteindelijk voor betaald?
VW California Generation 2001
Plaats reactie