Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Binnenverlichting Multivan
Binnenverlichting Multivan
De binnenverlichting boven de voorruit van onze Multivan van 2007 gaat niet branden bij het openen van de deur of bij het bedienen met de schakelaar.
De verlichting achterin gaat wel branden bij zowel het openen van de deur als bij bediening van de schakelaar.
Lampje is ok, zekeringen zijn niet kapot.
Beide leesmapjes in dezelfde unit werken wel.
Jullie hulp en advies is zeer welkom.
De verlichting achterin gaat wel branden bij zowel het openen van de deur als bij bediening van de schakelaar.
Lampje is ok, zekeringen zijn niet kapot.
Beide leesmapjes in dezelfde unit werken wel.
Jullie hulp en advies is zeer welkom.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Binnenverlichting Multivan
Dan denk ik dat het in de stuurmodule van het deurslot zit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dank, Ik heb daar wel even aan gedacht maar ik ging ervan uit dat de verlichting achterin dan ook niet zou gaan branden bij het openen van de deur.
Kan VCDS dat herkennen ?
Kan VCDS dat herkennen ?
- Multivan Generation
- Contacteer:
dat denk ik niet.
De bestuurdersdeur is master, passagiersdeur is slave.
Heb je het bij beide portieren?
Anders eens van iemand een andere lampunit lenen om die uit te kunnen sluiten.
Voor hetzelfde geld (dek ik eigenlijk niet, maar je weet nooit) zit er iets mis op de printplaat daarvan.
Ik zou de lampunit voorzichtig loshalen, en op de stekker meten wat er gebeurd als je de deur met de afstandsbediening ontgrendeld.
Dan moet er namelijk +12V op de stekker komen, komt dat er -> dan zit het hem in de lampunit.
Komt dat niet, dan moet je verder zoeken.
Ook als je de schuifdeur opend moet de verlichting aangaan.
Wat geeft het display tussen je klokken als je de verschillende deuren afzonderlijk opent?
Groeten Peter
Anders eens van iemand een andere lampunit lenen om die uit te kunnen sluiten.
Voor hetzelfde geld (dek ik eigenlijk niet, maar je weet nooit) zit er iets mis op de printplaat daarvan.
Ik zou de lampunit voorzichtig loshalen, en op de stekker meten wat er gebeurd als je de deur met de afstandsbediening ontgrendeld.
Dan moet er namelijk +12V op de stekker komen, komt dat er -> dan zit het hem in de lampunit.
Komt dat niet, dan moet je verder zoeken.
Ook als je de schuifdeur opend moet de verlichting aangaan.
Wat geeft het display tussen je klokken als je de verschillende deuren afzonderlijk opent?
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Werkt het dan ook niet meer met de schakelaar?Multivan Generation schreef: 07 mar 2025, 09:02 Dan denk ik dat het in de stuurmodule van het deurslot zit.
Kan het niet gewoon zijn dat het lampje geen goed contact maakt met de fitting? Ik had zoiets met een richtingaanwijzer, alles in orde en toch elke keer uitval. Een lipje in de fitting wat strakker gebogen en nooit meer een probleem gehad.
Hoe heb je trouwens het lampje gecheckt? Alleen gekeken of heb je er direct spanning op gezet? Of getest met een ander lampje?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Is het niet net als bij de T4, beide voorportieren master en schuifdeur en achterdeur/klep slave?Multivan Generation schreef: 07 mar 2025, 11:43 dat denk ik niet.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
Helaas Hanz, een T4 kun je niet vergelijken met een T5.
Vooral het elektrische systeem werkt echt anders.
Veel logica die je qua kennis hebt opgebouwd bij een T4 kun je overboord gooien bij een T5 en verder.
Ook het onderstel is veel comfortabeler, en de carrosserie veel ongevoeliger voor roest.
Vooral het elektrische systeem werkt echt anders.
Veel logica die je qua kennis hebt opgebouwd bij een T4 kun je overboord gooien bij een T5 en verder.
Ook het onderstel is veel comfortabeler, en de carrosserie veel ongevoeliger voor roest.
Bij het openen van de deur gaat het lampje tussen de klokken branden.
Lampje afzonderlijk getest: het brandt.
Clipjes bijgebogen en schoongemaakt met glasvezelstiftje. Voltmeter laat zien dat er geen spanning op de clipjes van het lampje komt bij het openen van deur of bij het aanzetten met de schakelaar.
Zoals aangegeven bij het openen van de deur of bij het bedienen van de schakelaar gaat het licht achterin wel branden.
Voor is de master dat betekent dat met de schakelaar voorin de verlichting achter ook gaat branden maar dat met de schakelaar achterin de verlichting voorin niet gaat branden ? Want zo werkt het nu.
Moet nog uitvogelen waarvoor kleurcodes van de 5-polige stekker van de lampunit staan.
Ik zie geen bijzonderheden aan de printplaat, geen oxidatie of verwering.
Andere lampunit proberen is een goede optie, ik ga op zoek.
Lampje afzonderlijk getest: het brandt.
Clipjes bijgebogen en schoongemaakt met glasvezelstiftje. Voltmeter laat zien dat er geen spanning op de clipjes van het lampje komt bij het openen van deur of bij het aanzetten met de schakelaar.
Zoals aangegeven bij het openen van de deur of bij het bedienen van de schakelaar gaat het licht achterin wel branden.
Voor is de master dat betekent dat met de schakelaar voorin de verlichting achter ook gaat branden maar dat met de schakelaar achterin de verlichting voorin niet gaat branden ? Want zo werkt het nu.
Moet nog uitvogelen waarvoor kleurcodes van de 5-polige stekker van de lampunit staan.
Ik zie geen bijzonderheden aan de printplaat, geen oxidatie of verwering.
Andere lampunit proberen is een goede optie, ik ga op zoek.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik bedoelde niet het lampje tussen de klokken, maar je ziet daar toch de outline van de bus?
Zie je daar dan ook als de afzonderlijke deuren open gaan?
Daarmee kun je bijvoorbeeld al een microswitch in de deurslot module uitsluiten
Zie je daar dan ook als de afzonderlijke deuren open gaan?
Daarmee kun je bijvoorbeeld al een microswitch in de deurslot module uitsluiten