Buenos días.
Ik wil zelf wat onderhoud op me gaan nemen, te beginnen met basics als olie en filters vervangen.
Wat auto's betreft heb ik eigenlijk geen andere ervaring dan vroeger op school kleppen stellen en degelijke van een oude Wesley, maar ik ben handig genoeg aangelegd.
Is er ergens een lijstje op internet met de verschillende onderdelen met typenummer dat ik kan overnemen, zodat ik boodschappen kan doen voordat ik begin te sleutelen?
VW T4, 1995 2.4D Syncro AAB
Bij voorbaat hartelijke dank
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Type filters en dergelijke
Type filters en dergelijke
T4 Syncro is my game
Re: Type filters en dergelijke
opzoeken op de onderdelen sites als autodoc, autoonderdelen24, winparts etc. Daar kan je de onderdelen en nummers vinden onder je type voertuig. Daarmee vervolgens naar je loklae winkel of spaanse equivalent webshop.
Groet, Ronald
Of hier de onderdeelnummers zoeken. Bovenaan de pagina op Carprog 2 klikken en dan type auto en bouwjaar selecteren.
https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
Kijk bij het luchtfilter even goed wat je nu onder de kap hebt zitten.
Een plat of een rond motorluchtfilter
Een plat of een rond motorluchtfilter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Wanneer ik kijk op die onderdelen websites krijg ik ongelofelijk veel mogelijkheden aangeboden, heb inderdaad voertuig volledig ingevuld, maar de site biedt toch verschillende modellen en maten (bvb carter plug) aan, niet alleen verschillende merken. Vandaar mijn vraag.Hansindia schreef: 19 apr 2025, 11:25 Buenos días.
Ik wil zelf wat onderhoud op me gaan nemen, te beginnen met basics als olie en filters vervangen.
Wat auto's betreft heb ik eigenlijk geen andere ervaring dan vroeger op school kleppen stellen en degelijke van een oude Wesley, maar ik ben handig genoeg aangelegd.
Is er ergens een lijstje op internet met de verschillende onderdelen met typenummer dat ik kan overnemen, zodat ik boodschappen kan doen voordat ik begin te sleutelen?
VW T4, 1995 2.4D Syncro AAB
Bij voorbaat hartelijke dank
Misschien heb ik nog het meest aan een onderhoudsboek/gebruikshandleiding oid.
Ik zal al de tips hier nog eens nalopen, er staan een paar voor mij onbekenden tussen. Mijn oprechte dank weer daarvoor.

T4 Syncro is my game
Hoi Ronald, dank voor je bericht.SyncRoon schreef: 19 apr 2025, 15:30 opzoeken op de onderdelen sites als autodoc, autoonderdelen24, winparts etc. Daar kan je de onderdelen en nummers vinden onder je type voertuig. Daarmee vervolgens naar je loklae winkel of spaanse equivalent webshop.
Bijvoorbeeld een carterplug of de afdichtingsring daarvan kan ik kiezen uit in ieder geval M10, M14, M17,M26...
Dus demonteren, opmeten, bestellen en gedurende de levertijd niet kunnen rijden. (Of de truuk met de stofzuiger zodat de olie er niet uitloopt

T4 Syncro is my game
Dit ga ik op de pc even beter bekijken, op mijn mobiel krijg ik niet mijn 2.4d Syncro uit' 95 tevoorschijn..Hanz schreef: 19 apr 2025, 16:05 Of hier de onderdeelnummers zoeken. Bovenaan de pagina op Carprog 2 klikken en dan type auto en bouwjaar selecteren.
T4 Syncro is my game
Waarom heb je een nieuwe carterplug nodig? Deze kan je hergebruiken, ring best vervangen. Op bv https://www.catcar.info/audivw/?lang=en ... ExNw%3D%3D kan je ook terugzoeken. Staat niet altijd de maat bij maar hier in geval olieplug wel de M26. (no. 23 de ring + 24 de plug)Hansindia schreef: 24 apr 2025, 08:24
Hoi Ronald, dank voor je bericht.
Bijvoorbeeld een carterplug of de afdichtingsring daarvan kan ik kiezen uit in ieder geval M10, M14, M17,M26...
Groet, Ronald