Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Gezakt voor duik diploma
Gezakt voor duik diploma
Hier kwamen 'vroeger' twee paadjes samen in een Y-splitsing. Tijdens regenachtige weer is dit een leuke glibberige sluiproute, totdat een boer het een goed idee vond om een afwateringskanaal te graven door in plaats van langs de splitsing.
T4 Syncro is my game
Re: Gezakt voor duik diploma
Oei! Dan sta je wel gek te kijken als je ineens in het kanaaltje ligt. En nu? Heeft de boer je er wel even uitgetrokken? Vervolgschade?
Groet, Chris
T4 California Coach 2002
T4 California Coach 2002
Dat dit niet zou werken had je jezelf kunnen bedenken voor je erin reed. Zo'n greppel met rand moet je bijna altijd wel diagonaal kruisen en dan nog met de vaart erin.
Groet, Ronald
Je onderschrift T4 Syncro is my game kan je nu veranderen in Game over
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
Hanz schreef: 19 apr 2025, 17:00 Je onderschrift T4 Syncro is my game kan je nu veranderen in Game over

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Na even wat rond bellen kwam een vriend een scherp en een fles drinkwater brengen en de schade opnemen. De boel bekeken en na een uurtje scheppen en met een stevige bus van zijn werk (niet verder vertellen) heeft hij me weer los getrokken, om daarna zelf vast komen te zitten in de bermcor_stijn schreef: 19 apr 2025, 14:05 Oei! Dan sta je wel gek te kijken als je ineens in het kanaaltje ligt. En nu? Heeft de boer je er wel even uitgetrokken? Vervolgschade?

Omdat ik toen we op het droge stond kon ik hem eenvoudig weer los trekken, het sleepgerei zat nog op zijn plaats.
Eind goed al goed, alleen de bumper weer vast hoeven schroeven.
T4 Syncro is my game
Hanz schreef: 19 apr 2025, 17:00 Je onderschrift T4 Syncro is my game kan je nu veranderen in Game over

Zo makkelijk geven we niet op!

T4 Syncro is my game
Kun je me uitleggen hoe je met een T4 diagonal over een, heuvelachtig in dit geval, pad voortbeweegt?SyncRoon schreef: 19 apr 2025, 15:31 Dat dit niet zou werken had je jezelf kunnen bedenken voor je erin reed. Zo'n greppel met rand moet je bijna altijd wel diagonaal kruisen en dan nog met de vaart erin.
Het is niet in Friesland waar alles vlak en overzichtelijk is, maar een pad in Spanje met kuilen en bulten waar ik voorheen gewoon kon doorrijden. Wanneer het geregend heeft veranderd het pad wel, er komen dan diepe sporen en soms zulke diepe kuilen dat het dan wel eens een paar meter opzij wordt omgeleid. Dat er ineens een afwateringskanaal dwars over ligt uit het zicht achter een bult.. daar kan ik vanaf nu rekening mee gaan houden

Nu ik de foto nog eens heb bekeken zie ik dat het niet duidelijk is hoe 'heuvelachtig' het daar is.
T4 Syncro is my game
Ten eerste, er niet van uitgaan dat waar je 'kon' rijden je elke keer probleemloos kan rijden. Zeker niet op boerenpaden of in rurale regio's. Bij kuilen, greppels, rillen/randen heb je de beperking van bodemvrijheid. Als je de bus goed kent, al doende leert men, zal je beter kunnen inschatten hoe je de wielen maximaal aan de grond kan houden zonder vast te lopen op je buik. Omdat je waarschijnlijk geen sper hebt zal je wat moeilijke passages vaker op vaart moeten nemen zodat het moment je er doorheen drukt. Door diagonaal een obstakel te kruisen hou je drie wielen aan de grond en vaak ook behoud van bodemvrijheid. Dit omdat je wielen dan kruislings over het obstakel rollen in plaats dat dit midden tussen de wielen je ophangt. Bij zo'n greppel is het verstandig eerst even uit te stappen en nazien hoe hoog de rand is en hoe diep de greppel. Dan kan je beter inschatten of je ruimte genoeg hebt om er schuin te passeren of uberhaubt het wil riskeren. Het hangt in elke situatie van de omstandigheden af. In natte klei of leem ben je slechter af dan in zand of stenige bodem. Het is heus niet zo dat ikzelf nooit vast rijd. 9 van de 10 keer had ik vooraf beter moeten kijken......Hansindia schreef: 24 apr 2025, 08:49 Kun je me uitleggen hoe je met een T4 diagonal over een, heuvelachtig in dit geval, pad voortbeweegt?
Het is niet in Friesland waar alles vlak en overzichtelijk is, maar een pad in Spanje met kuilen en bulten waar ik voorheen gewoon kon doorrijden. Wanneer het geregend heeft veranderd het pad wel, er komen dan diepe sporen en soms zulke diepe kuilen dat het dan wel eens een paar meter opzij wordt omgeleid. Dat er ineens een afwateringskanaal dwars over ligt uit het zicht achter een bult.. daar kan ik vanaf nu rekening mee gaan houden
Nu ik de foto nog eens heb bekeken zie ik dat het niet duidelijk is hoe 'heuvelachtig' het daar is.
Groet, Ronald
Ik ga niet mee in je welles nietes verhaal en ga ervan uit dat je niet goed leest of het niet wilt.SyncRoon schreef: 24 apr 2025, 09:41Ten eerste, er niet van uitgaan dat waar je 'kon' rijden je elke keer probleemloos kan rijden. Zeker niet op boerenpaden of in rurale regio's. Bij kuilen, greppels, rillen/randen heb je de beperking van bodemvrijheid. Als je de bus goed kent, al doende leert men, zal je beter kunnen inschatten hoe je de wielen maximaal aan de grond kan houden zonder vast te lopen op je buik. Omdat je waarschijnlijk geen sper hebt zal je wat moeilijke passages vaker op vaart moeten nemen zodat het moment je er doorheen drukt. Door diagonaal een obstakel te kruisen hou je drie wielen aan de grond en vaak ook behoud van bodemvrijheid. Dit omdat je wielen dan kruislings over het obstakel rollen in plaats dat dit midden tussen de wielen je ophangt. Bij zo'n greppel is het verstandig eerst even uit te stappen en nazien hoe hoog de rand is en hoe diep de greppel. Dan kan je beter inschatten of je ruimte genoeg hebt om er schuin te passeren of uberhaubt het wil riskeren. Het hangt in elke situatie van de omstandigheden af. In natte klei of leem ben je slechter af dan in zand of stenige bodem. Het is heus niet zo dat ikzelf nooit vast rijd. 9 van de 10 keer had ik vooraf beter moeten kijken......Hansindia schreef: 24 apr 2025, 08:49 Kun je me uitleggen hoe je met een T4 diagonal over een, heuvelachtig in dit geval, pad voortbeweegt?
T4 Syncro is my game
Ik weet niet wat jij leest als welles/nietes maar het gaat vooral over hoe je de obstakels neemt, ik neem aan dat je snapte dat ik met diagonaal rijden niet een 'hondengang' bedoelde maar het nemen van een obstakel. Alhoewel je op sterk geaccidenteerde paden wellicht soms ook beter zigzagt om een goed spoor te volgen.Hansindia schreef: 24 apr 2025, 10:17
Hansindia schreef: do apr 24, 2025 8:49
Kun je me uitleggen hoe je met een T4 diagonal over een, heuvelachtig in dit geval, pad voortbeweegt?
Ik ga niet mee in je welles nietes verhaal en ga ervan uit dat je niet goed leest of het niet wilt.
Groet, Ronald
Omdat ik begrijp dat je de situatie niet kent heb ik die zo gedetailleerd mogelijk proberen weer te geven.SyncRoon schreef: 24 apr 2025, 11:01Ik weet niet wat jij leest als welles/nietes maar het gaat vooral over hoe je de obstakels neemt, ik neem aan dat je snapte dat ik met diagonaal rijden niet een 'hondengang' bedoelde maar het nemen van een obstakel. Alhoewel je op sterk geaccidenteerde paden wellicht soms ook beter zigzagt om een goed spoor te volgen.Hansindia schreef: 24 apr 2025, 10:17
Hansindia schreef: do apr 24, 2025 8:49
Kun je me uitleggen hoe je met een T4 diagonal over een, heuvelachtig in dit geval, pad voortbeweegt?
Ik ga niet mee in je welles nietes verhaal en ga ervan uit dat je niet goed leest of het niet wilt.
Je zegt het zelf al "9 van de 10 keer". Mij leek het duidelijk dat dit 'die tiende keer' betreft.
Ik rij hier no zo'n 13 jaar rond, heb wel enige ervaring, ook met vast komen te zitten..
T4 Syncro is my game
De situatie als op je foto en de terreingesteldheid is mij geheel duidelijk. Dat het je 10e keer is was mij wel ontgaan aangezien ik de geschetste situatie anders inschat. Maar dat doet er allemaal niet toe toch. Ik wilde je enkel meegeven dat die situatie waarbij je met 2 wielen in een greppel staat en je bodem op de richel/grondwal hangt soms voorkomen kan worden door dit obstakel onder een hoek aan te rijden. 

Groet, Ronald
SyncRoon schreef: 24 apr 2025, 12:25 De situatie als op je foto en de terreingesteldheid is mij geheel duidelijk. Dat het je 10e keer is was mij wel ontgaan aangezien ik de geschetste situatie anders inschat. Maar dat doet er allemaal niet toe toch. Ik wilde je enkel meegeven dat die situatie waarbij je met 2 wielen in een greppel staat en je bodem op de richel/grondwal hangt soms voorkomen kan worden door dit obstakel onder een hoek aan te rijden.![]()
Goeie tip!
Dankjewel.
T4 Syncro is my game