Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wel of geen subsidie wie is eruit??

vragen over de T5
Plaats reactie
transporter174pk
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2008, 21:37

Wel of geen subsidie wie is eruit??

Bericht door transporter174pk »

Wel of geen subsidie???

Op het form hebben de 130 pk wel subsidie maar de 174 pk niet????
Inderdaad volgens rdw heeft mijn 174 pk 10-11-2007 geen roet filter terwijl deze er wel op zit affabriek.
Het gaat om de uitstoot,maar hoeveel roetuitstoot heeft een 130pk minder ten opzichte van een 174pk ,kan dit nergens terugvinden.
Volgens mij word er door pon en de rdw onderling afspraken gemaakt of zo over de subsidie als alle auto's af fabriek met een roetfilter worden geleverd is het voor de staat toch niet meer te betalen.
Het feit al dat er zoveel onduidelijkheid bestaat en dat mijn dealer het zelf niet eens weet hoe het zit vind ik vreemd(instructies bovenaf??)
Waarom zou volkswagen een roetfilter monteren op de bussen als deze niet aan de norm voldoen????Net alsof vw zomaar roetfilters ontwikkeld voor de lol.
Wil nu toch wel weten of de 174pk s onder ons al reeds subsidie gehad hebben.Het gaat hier dus om bussen met affabriek roetfilter.
Waar kan ik resultaten vinden van de verschillende motoren en de daarbij horende tabel met roetuitstoot????
tevijf
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 jan 2007, 21:30

Re: Wel of geen subsidie wie is eruit??

Bericht door tevijf »

T5 174 van mei 2007 ik heb de eurootjes ontvangen.
Lisboa

Re: Wel of geen subsidie wie is eruit??

Bericht door Lisboa »

Vandaag hebben wij per post een brief ontvangen van Senter Novem. :nuts
Daarin staat dat we recht heb op teruggaaf van BPM oftewel een subsidie. :adhd
De subsidie bedraagt 400 euro en wordt binnen 4 weken overgemaakt. :bifun

Voor degene die zich afvraagt wel of geen subsidie te ontvangen, bij ons ging het vanzelf, hopelijk bij jullie ook. :toppie
Maar...... we blijven het vreemd vinden BPM terug te ontvangen terwijl we het niet eens betaald hebben.
Wij vallen namelijk onder het ondernemerstarief.
Van de andere kant: krijgen we eindelijk eens iets terug, moeten we dan toch nog zeuren? :bonk

Groeten,

Luuk
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Wel of geen subsidie wie is eruit??

Bericht door Adrie 260 »

Ik heb voor mijn bus van juli 2007 nog niets ontvangen, van wanneer is die van jullie.
BPM zul je niet betaald hebben als je ondernemer bent, dus hoogstwaarschijnlijk ook niet ontvangen.
De groewten uut Sommersdiek
Lisboa

Re: Wel of geen subsidie wie is eruit??

Bericht door Lisboa »

Adrie 615 schreef:Ik heb voor mijn bus van juli 2007 nog niets ontvangen, van wanneer is die van jullie.
BPM zul je niet betaald hebben als je ondernemer bent, dus hoogstwaarschijnlijk ook niet ontvangen.
Onze T5 is van 12-2007, als die van jou van 07-2007 is zou je dat allang terug moeten hebben gekregen, schijnbaar wordt er toch onderscheid gemaakt???? Suc6
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Wel of geen subsidie wie is eruit??

Bericht door Donald4Motion »

de roet uitstoot van een 174pk is gecombineerd 265 die van een 130pk is 259.

:lach Handig zo'n foldertje waar ik al weken op heb zitten r*kken :ie

:knipoog
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: Wel of geen subsidie wie is eruit??

Bericht door dickydick »

vandaag mijn dealer gesproken na vragen over subsidie. volgens hem ligt het aan het feit dat ik een 174 pk met automaat heb. tevijf heb jij een schakel of automaat? en lisboa om wat voor t5 gaat het bij jou.
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Lisboa

Re: Wel of geen subsidie wie is eruit??

Bericht door Lisboa »

dickydick schreef:vandaag mijn dealer gesproken na vragen over subsidie. volgens hem ligt het aan het feit dat ik een 174 pk met automaat heb. tevijf heb jij een schakel of automaat? en lisboa om wat voor t5 gaat het bij jou.
Bel eens met Senter Novem, deze vriendelijke mensen kunnen je vast verder helpen.
Onze T5: 6-bak 130pk.
Plaats reactie