Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

topsnelheid 174pk 6 aut.

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door Johan nr.46 »

Ik rij nu in een multivan en heb hier voor 2 transporters t5 gehad maar op hoge snelheid is de mv comfortabeler dan een transporter.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door peter T5 »

Heb afgelopen zomer in zuid spanje 196 gereden op de gps Moet wel zeggen dat dit onder ideale omstandigheden was (vlakke rechte weg en geen wind en geen kip op de weg) Zal dit in ons landje niet durven met al die drukte.
Afbeelding
Dick M5
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:56
Locatie: Hekelingen

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door Dick M5 »

OK, daar kan ik niet over oordelen. Ik welliswaar twee T5 Transporters rijden, maar dat zijn 4 cilinder TDItjes.
john t5
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:17

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door john t5 »

ik heb idd vandaag van de verkoper gehoord dat de transporter software matig begrenst is maar bij vw garage van udenhout in den bosch weten er geen raad mee. ik wil deze begrenzer er graag vanaf hebben want t kan allemaal nie hard genoeg. mijn bus is voorzien van een ABT sportonderstel en is 4cm verlaagd. ligt (voor een bus) echt strak op de weg. als iemand weet waar ik die begrenzer er af kan halen hoor ik het graag.
gr. john :T54LIFE
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door Jeroen T5 204 »

Goede banden wil ook nog wel eens helpen. Mijn bus rijd met bredere banden op hoge snelheden ook veel beter als met smalle bandjes.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Jan 361
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door Jan 361 »

Hebben jullie het dan over het rijden in de sportstand of in de drive?
en als er iemand idd weet waar de begrenzer eraf gehaald kan worden heb ik ook wel intresse.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door hendrikus »

Ben wel nieuwsgierig:

De personen die graag harder willen met hun bus, veranderen die anders ook nog wat aan de auto?

Zoals de remmerij of banden. Zie overal staan dat de bus harder mag/ moet als een dikke 180/190 maar we hebben het wel over een 2ton die stil gezet moet worden. En dat met een hoog zwaartepunt niet te vergeten. Dezelfde motor in een Touareg doet ook niet meer als een 180 km/h. Zal toch echt wel een reden zijn dat ze daar ophouden. Ik weet niet waar de standaard T5 banden op berekend zijn, maar dit zal ook vast geen 220 zijn ( en dan nog een een flinke belading meegerekend ).
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door Donald4Motion »

ik denk dat als je met 200km eens hard naar 0 remt of 50, dat je nogal schikt wat dat van je remmen vraagt.
zeg maar een soort noodstop.
Ik vindt dat als je hard wilt, dus chippen, je ook wel eens naar de remmerij moet kijken. deze voldoen meestal maar mondjesmaat, helaas.


:ikrij
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door vaniac »

Wanneer je de motor gaat tunen, moet je eigenlijk ook de remmen verbeteren. De standaard remmen van de T5 zijn al bij normale snelheden niet van topkwaliteit, laat staan bij 180 km/u of hoger. Die begrenzing bij 190 km/u heeft niet alleen met het beschermen van de motor te maken, maar ook met het voorkomen van onaaangepast rijgedrag :goodidea :goodidea :goodidea :toppie :toppie :toppie
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door johnny van de voorde »

:politie

181 Km / hr ? en een week oud ! :klappen :klappen :klappen

Leuk voor het forum , krijgen we binnen enkele weken weer een topic over olieverbruik !

Eers inrijden die handel , eerst inrijden ! ! ! :bonk :bonk :bonk

Wanneer je dit niet doet zal je mischien ooit onderweg moeten :camping

Suc6 met je bus!

John
Dick M5
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:56
Locatie: Hekelingen

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door Dick M5 »

Helemaal mee eens. Ik heb dan ook andere veren, dikkere stabis en kompleet andere remmen. Daarnaast banden tot 270km/h.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door edjeraketje »

Hallo, het verwijderen van de toerenbegrenzer is niet aan te bevelen. Bij nog hogere toerentallen komt de zwakste schakel boven; de zuigers deze zijn hiertoe niet in staat. Wil je meer snelheid zul je toch eerst je zuigers moeten vervangen zodat je de compressie verlaagd, hierna kun je eventueel met het verhogen van de turbodruk meer vermogen uit het blok halen. Verander je 1 ding dan volgen er meerdere aanpassingen, turbodruk omhoog is meer warmte en je zult zien dat dat je uitlaatspruitstuk je volgende zwakke schakel kan worden. Veelal haalt het 1 het ander uit!
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Walter Zander
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door Walter Zander »

als een 174 pk automaat is/wordt gechipped vervalt de originele VW garantie. De aut. bak gaat gegarandeerd kapot. NIET DOEN DUS

Groet,

Walter
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: topsnelheid 174pk 6 aut.

Bericht door Pascal-141 »

edjeraketje schreef:Hallo, het verwijderen van de toerenbegrenzer is niet aan te bevelen. Bij nog hogere toerentallen komt de zwakste schakel boven; de zuigers deze zijn hiertoe niet in staat. Wil je meer snelheid zul je toch eerst je zuigers moeten vervangen zodat je de compressie verlaagd, hierna kun je eventueel met het verhogen van de turbodruk meer vermogen uit het blok halen. Verander je 1 ding dan volgen er meerdere aanpassingen, turbodruk omhoog is meer warmte en je zult zien dat dat je uitlaatspruitstuk je volgende zwakke schakel kan worden. Veelal haalt het 1 het ander uit!
Groeten Edje
Het is geen toerenbegrenzer in de T5 hoor ...
Is enkel in hoogste versnelling dat de motor electronisch tegengehouden word door de hoeveelheid brandstof te begrenzen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Zó zit het:

Bericht door Pascal-141 »

Guus NLB schreef:
Ik heb indertijd tijdens het op en neer rijden naar Hannover, hele stukken volgas kunnen rijden :ikrij maar als de weg maar ietsje hobbelig wordt o.i.d., moet je met handen en voeten sturen :ie .
Niet al te hard rijden dus, daar zijn deze auto's echt niet op gebouwd ! :gif
.
Een LWB T5 174PK , +/- 6cm verlaagd en met 20" velgen erop , rijd als een trein op rails bij hoge snelheden ...
Maar uiteraard ... met standaardbanden en niet verlaagd stelt de wegligging helemaal niks voor .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie