onlangs had ik eehh mn T4 1.9D '91, last van koelvloeistof verlies, druk in koelsysteem en kleine witte pluim bij t starten.
geen punt dacht ik: nieuwe koppakking: klaar.
na montage en goed op timing van t zaakje gelet te hebben starte de auto slecht/niet.

het blok loopt erg onregelmatig en laat een enorme WITTE pluim/walm uit de uitlaat.
wit dus koelvloeistof denk ik.
nu zag ik bij montage dat er scheurtjes in de kop tussen in en uitlaat klep zitten. bij navraag van een vw dealer zei deze; dat dit vw eigen is en geen punt.
zou het toch kunnen dat de scheuren tot in het koelkanaal lopen met vloeistof verlies als gevolg?
moet ik een andere 2de hands kop scoren?#
of moet ik na de montage de brandstof pomp(vast gezet bij wisselen van koppakking) opnieuw afstellen?
kan een verkeerde brandstofpomptiming een dergelijke WITTE pluim/walm veroorzaken?
# weet iemand een adres voor een 2dehands kop in noord holland en wat moet er precies gewisseld? kan ik de kleppen en stoters verwisselen of heb ik dan olie lekkage langs de klepgeleiders?
bij voorbaat dank,
groet
peter