Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stuurkolom T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Henny Kettenis
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007, 22:02

Stuurkolom T5

Bericht door Henny Kettenis »

Sinds maart 2006 ben ik in het bezit van een nieuwe handgeschakelde T5 California (128 Kw). Na ongeveer 8.000 km ontstond er tolerantie op de stuurkolom in de vorm van een tik. In de stad en op bochtige binnenwegen is dat zo irritant dat het invloed heeft op mijn rijplezier omdat ik iedere keer als ik aan het stuur draai op die tik zit te wachten. En juist met een camper zit je veel op dit soort wegen. De dealer zei me dat het een bekend probleem was waar de helft van de T5's mee te kampen heeft. Het betreft de onderste kruiskoppeling van de stuurkolom. De fabriek zou een nieuwe aan het ontwikkelen zijn en in die tijd mag geen garantie verleend worden (?!!!). Ik vind het een vreemd verhaal dat zo lang na introductie van dit model zich nog zulke kinderziektes voordoen. Er staat nu 17.000 km op de teller en het probleem wordt er niet kleiner op. Is iemand op de hoogte met dit probleem?
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

knak in het stuur is denk ik de meest beruchte en hardnekkigste kwaal
je hebt het of niet, en als het erin zit kom je er bijna niet meer vanaf, ik heb zelf ook meerdere koppelingen gehad
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

De fabriek zou een nieuwe aan het ontwikkelen zijn en in die tijd mag geen garantie verleend worden (?!!!). Ik vind het een vreemd verhaal
Ben ik helemaal met je eens. Ik neem toch aan dat je met zo'n antwoord niet akkoord gaat.
Ik zou een vervanging eisen. En al houdt die het maar driekwartjaar vol, wie weet hebben ze dan eindelijk een nieuwe kruiskoppeling ontwikkeld.
Dit antwoord vind ik te gek voor woorden. De investering die je hebt gedaan is groot genoeg geweest.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Bij mij is de knik al diverse keren verholpen; altijd onder garantie. Lijkt me niet meer dan normaal dat ze je ten allen tijde goed proberen te helpen. De knik hoort er niet in, dus terug naar de dealer!
Vraag eens een second opinion bij een andere dealer?
guzzi
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:39
Locatie: Mandello del Lario ( Como )

gemodificeerde definitieve uitvoering

Bericht door guzzi »

na alle 3 gehad te hebben nu de nieuwe,,,,,,,nog geen probleem,,,,,,nog niet

mvg rob
meestal op 2 wielen door de bocht
Gebruikersavatar
Jaap 162
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Valthe in het wonderschone Drentshe land
Contacteer:

Bericht door Jaap 162 »

sinds 1e week van januari ook weer een nieuw stuurhuis. Tot op heden geen last. :happy
Groeten

Jaap
Afbeelding

"Thank you, Thank you, Elvis left the building"

http://www.geuzinge.com" onclick="window.open(this.href);return false;
yaden
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2007, 15:38
Locatie: Rotterdam

Bericht door yaden »

Ik heb inmiddels ook al twee stuur kolommen versleten en 1 x nieuw stuurhuis...(waarvan de rekening nog open staat). Probleem is er echter nog steeds. :muur :muur
Plaats reactie