Ik ben wel een paar keer op het corus terrein geweest, en volgens mij gelden daar de normale verkeersregels, of ik heb altijd te hard gereden. Ben overigens nooit

Diesel bestaat uit verbindingen van koolstof en waterstof. Als deze goed verbrand ontstaat er dus water en kooldioxide. Helaas is de verbranding niet ideaal, o.a. verbrand de koolstof niet allemaal. Deze niet verbrandde koolstof vormt de roetdeeltjes. Een gesloten roetfilter vangt deze deeltjes volledig op, een halfopen filter vangt maar een gedeelte van de roet op. Als de temperatuur in het filter boven een bepaalde temperatuur komt dan verbrand de roet alsnog tot kooldioxide. Bij een gesloten filter zorgt de motorcomputer voor deze temperatuur als het filter vol is. Bij een halfopen filter gebeurt dit als er flink gas gegeven wordt.koos 890 schreef:Misschien een simpele vraag , maar waar blijven die roetdeeltjes als het filter zelfreinigend is en je één maal in de zoveel tijd door kan/wil blazen(in een emmertje wat er onder hangt) ??????
![]()
![]()
![]()
![]()