Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Handleiding

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
piet
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:34

Handleiding

Bericht door piet »

hallo alle


wie kan mij helpen aan een montagehandleiding voor het plaatsen van tellerringen.??


alvast dank

piet :yes :yes
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

2 schroeven los draaien aan de onderzijde van de tellerklok, het beste zie je die als je op je rug bij de pendalen gaat liggen, even een zaklamp erbij, langs de linker en rechterzijde van je stuurstang zie je die schroeven zitten.

nu kan je de tellerklok voorzichtig naar voren trekken en stekkers los maken.

tellerklok uit elkaar halen door 2 clips los te maken (pas op dat ze niet wegschieten) en ik meen 2 of 4 schroefjes.

nu kun je de tellerringen er in plakken met 2 secondenlijm.

tippie: even een (stofvrij)doekje op het glas leggen in eventuele lijmdruppel of als je een ring laat vallen. Voor dat je het geheel weer in elkaar zet even de ringen oppoetsen i.v.m. vingerafdrukken en controleren of er geen stof / vuil zit op het glas aan de binnenzijde.

sucses :toppie
Afbeelding
Gebruikersavatar
piet
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:34

Bericht door piet »

hoi peter

allereerst bedankt voor je uitleg.

nog even een andere vraag..:

in de garage gaan ze die ringen monteren en zij zeggen dat het glas vast gekit zit. is dit zo???????


of is het net zo simpel te doen als dat jij beschrijft.

groet
piet
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Ik heb het zelf gedaan en is zo simpel zoals het er staat. Ik heb ze vast geplakt met secondenlijm, je moet er wel even voor gaan zitten, maar het is goed zelf te doen (indien je geen 2 linkerhanden hebt natuurlijk)

Alleen de grote ringen moet je er even haaks er doorheen drukken en je plakt ze op de verdikte rand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

glas zit inderdaad vast maar daar moeten de horken van de dealer niet aankomen ringen zo door de gaten heen manuvreren
Plaats reactie