Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Welke verlagings veren?
Welke verlagings veren?
Hallo,
Met welke veren hebben jullie je T4 verlaagd?
Graag de voor en nadelen?
En hoeveel cm verlagen ze?
ik wil hem graag goed laag krijgen.
Had op mijn vorige T4 veren van V-Maxx, zouden volgens de verkoper 1000kg moeten kunnen dragen....Maar had eens 750kg (emmers sierpleister) erin geladen, en toen liep hij al bijna aan!
De veren waren ook al voor de helft ingedrukt, door het eigen gewicht van de bus.
Kan ik het alleen doen met de veren of moet ik ook de schokdempers vervangen?
Alvast bedankt...
Groetjes, Leon.
Met welke veren hebben jullie je T4 verlaagd?
Graag de voor en nadelen?
En hoeveel cm verlagen ze?
ik wil hem graag goed laag krijgen.
Had op mijn vorige T4 veren van V-Maxx, zouden volgens de verkoper 1000kg moeten kunnen dragen....Maar had eens 750kg (emmers sierpleister) erin geladen, en toen liep hij al bijna aan!
De veren waren ook al voor de helft ingedrukt, door het eigen gewicht van de bus.
Kan ik het alleen doen met de veren of moet ik ook de schokdempers vervangen?
Alvast bedankt...
Groetjes, Leon.
Hallo Leon,
Kort geleden H&R veren geplaats op een lange wielbasis met DC uitvoering samen met Bilstein B6 dempers en rijd super ...strakker sturen en niet meer overhellen in de bochten.
Het comfort is naar mijn inziens goed behouden gebleven. :klappen
H&R verlaagd zo'n 4 centimeter.
Groetjes
Skippie
Kort geleden H&R veren geplaats op een lange wielbasis met DC uitvoering samen met Bilstein B6 dempers en rijd super ...strakker sturen en niet meer overhellen in de bochten.

Het comfort is naar mijn inziens goed behouden gebleven. :klappen
H&R verlaagd zo'n 4 centimeter.
Groetjes
Skippie
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Welke verlagings veren?
Allereerst wil je eigenlijk iets wat niet kan.Leiko schreef:Hallo,
Met welke veren hebben jullie je T4 verlaagd?
Graag de voor en nadelen?
En hoeveel cm verlagen ze?
ik wil hem graag goed laag krijgen.
Had op mijn vorige T4 veren van V-Maxx, zouden volgens de verkoper 1000kg moeten kunnen dragen....Maar had eens 750kg (emmers sierpleister) erin geladen, en toen liep hij al bijna aan!
De veren waren ook al voor de helft ingedrukt, door het eigen gewicht van de bus.
Kan ik het alleen doen met de veren of moet ik ook de schokdempers vervangen?
Alvast bedankt...
Groetjes, Leon.
Je wilt en je laadvermogen behouden, en je wilt zo laag mogelijk.
Dat is in tegenspraak met elkaar.
Het een sluit het ander een beetje uit.
Als je een goed merk verlagingsveren hebt dan zullen ze niet erg veel lager gaan als 50 mm, dit om het laadvermogen niet te veel te verliezen.
Hoogte is laadvermogen, hoe lager, des te minder laadvermogen.
Dus je zult een compromis moeten zoeken.
Als je echt laag wilt dan zul je ook sportschokdempers moeten plaatsen, de originele VW-dempers (Sachs) kunnen niet echt tegen een beetje verlaging.
Bilstein B6 met H&R of Eibach veren is een mooie combinatie tussen laadvermogen, wegligging en comfort.
groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
H&R veren.
Hallo,
Ik kan verlagings veren van H&R kopen voor 125,- euro...
Is dit een goede prijs?
Wie weet wat die veren nieuw kosten?
volgens de verkoper, kan ik met deze veren hetzelde laden als voorheen!
Moet dit altijd in combinatie met de schokbrekers?
Wat is het verschil met en zonder de dempers?
Groetjes, Leon...
Ik kan verlagings veren van H&R kopen voor 125,- euro...
Is dit een goede prijs?
Wie weet wat die veren nieuw kosten?
volgens de verkoper, kan ik met deze veren hetzelde laden als voorheen!
Moet dit altijd in combinatie met de schokbrekers?
Wat is het verschil met en zonder de dempers?
Groetjes, Leon...