Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nep- ramen

vragen over de T4
Plaats reactie
Trans(por)ter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2008, 15:51

Nep- ramen

Bericht door Trans(por)ter »

Ik ben in het bezit van T4 dubbelle cabine, nu zou ik in het laatste deel van de achterzij-wanden een soort nepramen willen hebben. Wie heeft hier ervaring mee of weet er iets van.

T4 user
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nep- ramen

Bericht door Harry 341 »

Ikke,ruitjes van de sloop,zwart gespoten aan de achterkant.Nieuwe rubbers bij de dealer gehaald en door autotaalglas erop gelijmd,totale kosten +/- 120 euro.
grtz.Harry
Afbeelding
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Tvier
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:28

Re: Nep- ramen

Bericht door Tvier »

Harry 341 schreef:Ikke,ruitjes van de sloop,zwart gespoten aan de achterkant.Nieuwe rubbers bij de dealer gehaald en door autotaalglas erop gelijmd,totale kosten +/- 120 euro.
grtz.Harry
Afbeelding
Hoe heb je dan die achterpanelen eruit gekregen? En zijn deze qua maten identiek aan de middelste ramen?
VW T4 102PK 75kW LWB Black Metallic met de meest afschuwelijke bekleding ooit, TOTO!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nep- ramen

Bericht door Multivan Generation »

Harry schreef, ramen bij de sloop gehaald,... en door A...... er op gelijmd,
Er op gelijmd dus :knipoog

Achterpanelen zijn er dus niet uitgehaald :knipoog

Als je naar de panelen/ramen kijkt, dan zie je dat ze totaal verschillend zijn, en dat links en rechts achter ook nog eens verschillende zijn (bolling van de ruit).
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Nep- ramen

Bericht door Wim T4 935 »

Tvier schreef: Hoe heb je dan die achterpanelen eruit gekregen? En zijn deze qua maten identiek aan de middelste ramen?
Die panelen mogen er niet eens uit als je aan de grijskentekenregels wilt blijven voldoen.

Voor een KWB heeft JSParts in Hattem nog ramen staan.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nep- ramen

Bericht door Harry 341 »

Heb ik ze ook vandaan,keurig verpakt en snel in huis.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Tvier
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:28

Re: Nep- ramen

Bericht door Tvier »

Multivan Generation schreef:Harry schreef, ramen bij de sloop gehaald,... en door A...... er op gelijmd,
Er op gelijmd dus :knipoog

Achterpanelen zijn er dus niet uitgehaald :knipoog

Als je naar de panelen/ramen kijkt, dan zie je dat ze totaal verschillend zijn, en dat links en rechts achter ook nog eens verschillende zijn (bolling van de ruit).
Oops, niet goed gelezen! :lach
Nee, dan begrijp ik het.. ik zou me toch maar storen aan die bolling. Tenzij ik plaatwerk eruit zaag, raam erin en dan een ander plaatje erachter lassen in de laadruimte. Zou dit mogen van de RDW?
VW T4 102PK 75kW LWB Black Metallic met de meest afschuwelijke bekleding ooit, TOTO!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nep- ramen

Bericht door Multivan Generation »

ja dat mag
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nep- ramen

Bericht door Harry 341 »

Waarom zou je dat doen?Je ziet bij mij echt niet dat de plaat er nog achter zit hoor.
En er weer een plaat achter lassen...krijg je alleen maar roest en andere narigheid van.
Ik wil je wel een paar close up foto's mailen?Kun je het beter zien.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Nep- ramen

Bericht door hendrikus »

ben ik met harry eens. Waarom je al die moeite doen om eerst platen eruit te zagen en dan weer anderen erin te plakken. Kost je enorm veel werk en je hebt ook nog eens kans op roest later.
Ik zou ze er lekker overheen plakken en het verschil zie je echt niet van een afstandje.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nep- ramen

Bericht door Multivan Generation »

over Roest kan Harry wel meepraten :muur :muur :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Nep- ramen

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik denk dat hij het verkeerd begrijpt, hij denkt datdoor de plaatdelen de ruit gebold komt te staan en daarom wil ie de plaat eruit halen en iets verder naar binnen terug lassen zodat het raam er wel vlak in zou vallen,

Peter bedoeld dat de ramen links en rechts verschillend gebold zijn..


Je neemt gewoon de originele ruiten van een T4 met ramen rondom
(laat) die van binnen spuiten (zwart oid)
dan de gespoten ramen buiten op je carosserie lijmen en klaar
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie