Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

niet tevreden...

vragen over de T5
Gebruikersavatar
pee
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 nov 2007, 19:20
Locatie: knokke Heist

Re: niet tevreden...

Bericht door pee »

Ik heb al met van alles gereden 4 maal T4 van 1.9 tot 2.5 en caravel dan met mercedes vito, fiat ducato 2.8 full option, opel vivaro 2.5 en nu YES YES YES een multivan 2.5 130pk bijna full option.
wat ik wil zeggen voor mij is de VW T4 T5 de best. :T44EVER :T54LIFE :yes
Mvg,
Pee
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: niet tevreden...

Bericht door painter »

harry t5 191 schreef:Tis een vriend van Painter!!!! :jumpklap :jumpklap :jumpklap :ie

:wjw :T54LIFE :toppie
Opdracht: betrap mij op een negatieve ervaring over de de 2 T5 bussen die ik heb gehad.
Ik zal nooit zeggen dat ik ,,iets,, heb gehad met deze bussen, nooit in de garage geweest.
Kortom, ben altijd zeer tevreden geweest.
Dat ik nu in een MB rijdt, heeft voornamelijk te maken met het feit dat VW voorlopig geen V6 zal produceren.
En aangezien MB dat wel heeft, was de keus wat dat betreft snel gemaakt, voor de rest is de algehele afwerking van de huidige generatie met sprongen omhoog gegaan.
Ik ga niet de loftrompet voor MB afsteken, maar een ieder die geen oogkleppen op heeft, en bereid is om ook eens verder te kijken, zal moeten bekennen dat de V6 motorisch op een eenzame hoogte staat in zijn klasse.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Re: niet tevreden...

Bericht door Daan »

AMEN, dat bedoel ik dus Painter ,jij kijkt ook een keer naar wat anders en heb zeker een goeie keus gemaakt (vind ik )ik heb dat ook gedaan en is niet echt (zeker in de eerste 6maanden dat ik hem had grijze haren gekost en geen vertrouwen in het merk maar ook niet van de dealer(s) .
Maar jij rijd toch 1000 km op jaarbasis ,?dus dan kan er ook weinig aan mankeren toch? :knipoog
KIJK als vw nou een 2.7 tdi blok van audi erin knikkert zijn ze van een hoop ellende af denk ik ,maarja zal wel een reden hebben.

weer een mooie (moederdag) toegewenst aan jullie allen
danny
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: niet tevreden...

Bericht door harry t5 191 »

Painter,je hebt :mail

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: niet tevreden...

Bericht door hendrikus »

@painter:
wat betreft het motorische verhaal staat MB in deze klasse inderdaad alleen op zo'n niveau. De 3.0cdi is een heerlijke motor icm de automatische bak. Ik vind dat de 2.5tdi van VW daar echt niet tegenop kan, is wat dat betreft toch redelijk rauw en lawaaiig. Voor het normale dagelijkse rijden en vooral stadsverkeer vind ik de 2.5cdti van een Vivaro zelfs fijner. Die combi van motor en bak vind ik fijner als het nerveuze van de 174pk van de T5 met handbak. Over de herrie van de 174pk T5 niet te spreken bij een koude start. Wat een herrie

En tja, die 2.7tdi van Audi is qua vermogen niet echt een verschil maar is natuurlijk wel een aantal jaren jonger dus ook een stuk mooier qua rijden

ben van mening dat een aantal personen wel erg T5 ''geil'' zijn en dan ook niet verder kijken als VW ( of willen kijken). Er is in hun ogen dan ook niks beter als een T5...
T4 2.5TDI 88pk 1999
alex90
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36

Re: niet tevreden...

Bericht door alex90 »

Ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk Volkswagen geil ben/was. Voor mijn werk beheer ik ondermeer een wagenpark van 70 auto's en helaas, maar de VW is echt niet het beste product wat er rijdt (helaas geloven ze bij vw dit nog steeds).

Zelf rijdt ik nu in mijn 2e T5, eerst een 105 Pk en nu een 174pk. Als ik ga kijken hoevaak ik in de garage sta (haakse koppelingen stuurinrichting, complete nieuwe stuur inrichting, raammechanisme wat afbreekt, waterpomp, stuurbekrachtigingspomp, roest, dubbele cabine, verbrande koplampen, grepen die afbreken, enz. enz.) Mijn Bus wordt prive gereden, heeft in 3 jaar tijd 53.000 km gereden en ik ben een zeer nette rijder; ik kan dan alleen maar zeggen, als hij rijd is het een super auto, maar als hij in de garage staat vervloek ik hem en daar staat hij toch wel iedere maand een keer.

Mijn conclusie na 4 jaar transporter en bij elkaar 75.000 km, het is voor mij de mooiste bus om te zien maar als ik nog een nieuwe had kunnen kopen (lang leven afschaffing grijs voor particulier) dan denk ik niet dat ik weer een transporter had gekocht.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: niet tevreden...

Bericht door painter »

alex90 schreef:Ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk Volkswagen geil ben/was. Voor mijn werk beheer ik ondermeer een wagenpark van 70 auto's en helaas, maar de VW is echt niet het beste product wat er rijdt (helaas geloven ze bij vw dit nog steeds).

Zelf rijdt ik nu in mijn 2e T5, eerst een 105 Pk en nu een 174pk. Als ik ga kijken hoevaak ik in de garage sta (haakse koppelingen stuurinrichting, complete nieuwe stuur inrichting, raammechanisme wat afbreekt, waterpomp, stuurbekrachtigingspomp, roest, dubbele cabine, verbrande koplampen, grepen die afbreken, enz. enz.) Mijn Bus wordt prive gereden, heeft in 3 jaar tijd 53.000 km gereden en ik ben een zeer nette rijder; ik kan dan alleen maar zeggen, als hij rijd is het een super auto, maar als hij in de garage staat vervloek ik hem en daar staat hij toch wel iedere maand een keer.

Mijn conclusie na 4 jaar transporter en bij elkaar 75.000 km, het is voor mij de mooiste bus om te zien maar als ik nog een nieuwe had kunnen kopen (lang leven afschaffing grijs voor particulier) dan denk ik niet dat ik weer een transporter had gekocht.
Hoi Alex,

ik denk dat je gewoon geluk moet hebben met een auto, maar het lijkt wel of sommige rijders altijd pech hebben.
Zoals ik al zei, heb ik nog nooit iets met mijn t5 gehad in de afgelopen 4 jaar, en met deze ervaring heb ik dus weer een heel andere mening, dan wanneer je vaker bij de dealer komt, dan bij je schoonmoeder.
Kortom, ieder staat vrij om zijn eigen merk / auto te kiezen.
Effe wat anders, ik ben toch zeer benieuw wat voor werk jij doet ( ik heb maar het beheer over 1 auto :bifun :bifun ).
Zo, en dan nu even verder met niks doen.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
alex90
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36

Re: niet tevreden...

Bericht door alex90 »

Ik ben het met je eens painter, sommige hebben altijd pech :bonk

Voor mijn werk: Ik ben hoofd inkoop bij een groot bedrijf, wij kopen onze auto's (geen lease) en beheer deze tevens (houdt het onderhoud in de gaten, enz.) Een aantal jaar terug wilde iedereen een VW, tegenwoordig rijden ze (bijna) allemaal Toyota. (mijn collega's zijn de problemen en de arrogantie van de dealer(s) meer dan zat) :klappen
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Re: niet tevreden...

Bericht door Daan »

hoi ,ben ik ook nog ff weer ,wat is het heet in de tuin 66 gr. :ie maarruh,Alex zijn dat ook toyota busjes dan?
alex90
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36

Re: niet tevreden...

Bericht door alex90 »

Het zijn in dit geval personenauto's. En ja er zijn ook Toyota bussen, zien er niet uit :bifun maar gaan ook niet stuk.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: niet tevreden...

Bericht door hendrikus »

idd, die Toyota bussen zien er niet uit ( de nieuwe is al wat beter ) maar het spul blijft maar rijden. Wat te denken van al die oude corolla's en starlets die maar blijven doorgaan. Het zijn misschioen niet de knapste auto's maar betrouwbaar is het spul zeker
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: niet tevreden...

Bericht door painter »

Kortom, dat word dus een T6, met Hi-Ace motor.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: niet tevreden...

Bericht door belgacom »

Moet Painter ook wel gelijk geven betreft motor/versnellingsbak Viano/Vito. Heb er ook mee proefgereden en heb heel lang getwijfeld tussen Viano en Caravelle. Is toch de Caravelle geworden, ondanks mindere (lawaaierige) motor en mindere versnellingsbak want een keuze is toch vooral gebaseerd op onderbuik gevoelens. Betreft kwaliteit zullen beide wagens elkaar niet ontlopen. Sommige mankeert nooit wat aan en bij andere van alles, beetje geluk en normale rijsrijl bepalen dit. Betreft uiterlijk steekt T5 er voor mij ver boven uit, zowel binnenkant als buitenkant! Maar dat is gewoon smaak.
gelukkig is er keus voor iedereen. Koop wat je wil en laat een ander er vooral blij mee zijn :yes :yes :yes
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Plaats reactie