Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

diesel vervoeren

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

diesel vervoeren

Bericht door raymondo »

ik heb een vraag wat niet echt op dit forum hoort maar aangezien hier toch veel slimme atwoorden worden gegeven hoop ik dat iemand mij kan helpen. Wat zijn de regels of wetten of waar kan ik deze vinden als ik met mijn bus een container met 600 tot 1000 liter diesel wil vervoeren voor dagelijkse zakelijke doeleinden. wat de eisen voor d econtainer zijn e.d dat weet ik wel.. en met een vrachtwagen heb je adr diploma nodig... maar met een busje???? alvast bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: diesel vervoeren

Bericht door Donald4Motion »

je hebt dacht ik ook kleine aanhangers voor diverse vloeistoffen.
Ik meen dat je niet elke dag met een dikke 600 liter brandstof hoeft te rijden toch?!
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: diesel vervoeren

Bericht door raymondo »

maar alsik het in de bus kan hebben kan ik iets vlotter rijden.... en ik denk wel dat het elke dag word..waarschijnlijk komt er dan wel een bus of iets bij maar het gaat me nu eerst om de regels en wetten....
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: diesel vervoeren

Bericht door matje86 »

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: diesel vervoeren

Bericht door hendrikus »

als jij tegen de 1000l diesel wilt vervoeren kom jij ook tegen de grenzen van je laadvermogen aan te zitten of je gaat er zelfs overheen. Reken voor 1000l op een ton aan gewicht, dan nog je container en nog gereedschappen en de berijders erbij. Daar moet je ook rekening mee houden.

En ten tweede: Wil je die putlucht in je bus hebben. Neem aan dat je niet elke keer die container uit je bus trekt, dus zal het vullen wel in je bus gebeuren. Ga er dan maar vanuit dat je bus na een paar week meurt als de ziekte. Of je container zal een keer lekken of je krijgt een ongeluk, dan kun je je bus wel wegdoen van die putlucht.

En hoe gaat je verzekeraar er mee om als jij 1000l brandbaar materiaal in je bus vervoert??

Persoonlijk zou ik liever die container op een goede aanhanger schroeven.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: diesel vervoeren

Bericht door raymondo »

dankje voor de bezorgdheid om mijn bus.. maar het plan is niet om deze ervoor te gebruiken... ik heb een plan voor een nieuw iets om geld te verdienen maar ja ik snap dat er veel regels zijn dus moet ze allemaal effe bij me kaar zoekn.. aan die van Matje heb ik nu al veel... dus hoop datik er nog meer krijg...
Gebruikersavatar
pieter 762
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
Locatie: N. Brabant

Re: diesel vervoeren

Bericht door pieter 762 »

Dan zal ik een gokje wagen; Ik lees dat je onlangs in Roemenië bent geweest, vermoedelijk ben je je lam geschrokken van de lage dieselprijs aldaar en nu wil je die daar halen en hier verkopen ? Heb ik het goed ? :jump

gr Pieter
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: diesel vervoeren

Bericht door hendrikus »

ook al gebruik je niet je eigen bus, dit probleem zul je houden bij elke bus. En om nu in die diesellucht te moeten zitten leek me ook niet echt wat. Dan zul je iets van ventilatie moeten hebben achterin. En als je met zulke aantallen/ gewichten op pad wil zul je ook wel aan iets anders moeten denken als een T4 of T5 qua laadvermogen.

Wil je serieus met zo'n container op pad, zou ik voor een pick up gaan. Geen last van die lucht id auto en makkelijk te vullen.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: diesel vervoeren

Bericht door raymondo »

op en neer naar boekarest in roemenie kostte me 8 volle tanken...... dus lijkt me niet rendabel om daar een 400 liter te halen.... scheelt wel 15 cent met hier......wel een goed idee voor de terug weg de volgende keer .......nee plan word nog verder ontwikkeld.. en een pick up is zeker een goed idee.....
Plaats reactie