Vrijdag 16 mei werd mijn T4. 102 PK na 8 jaar en 325.000 km verder total los gereden door een welbekende Nedelandse personen vervoerder.
Excuus van de chauffeur was; "de hydrauliek van de achterremmen werkte niet goed. "
Met 35/40 km achterop terwijl ik stil stond voor een rood verkeerslicht, ik schoof uit stilstand nog even 3 auto op, en natuurlijk "whiplash".
Balen dat zeker !! Verbruik 1 op 14,5
Ik denk na over de aanschaf van een 131 pk T5. Ik hoor allerlei verhalen over hoog verbruik 1 op 8 tot 1 op 10.
Kunnen jullie mij wat ervaringsgegevens vertellen.
Groet Cok
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verbruik T5 131 PK
verbruik T5 131 PK
Laatst gewijzigd door CCLvdB op 25 mei 2008, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: verbruik T5 131 PK
laatste keer 1 op 13.1CCLvdB schreef:Afgelopen vrijdag reed ik mijn T4 total los. Balen dat zeker !! Verbruik 1 op 14,5
Ik denk na over de aanschaf van een 131 pk T5. Ik hoor allerlei verhalen over hoog verbruik 1 op 8 tot 1 op 10.
Kunnen jullie mij wat ervaringsgegevens vertellen.
Groet Cok
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23
Re: verbruik T5 131 PK
Mijn bus (131 pk automaat) had in het begin een behoorlijk verbruik, met pijn en moeite 1 op 10.
Vooral met volle tegenwind liep dat op naar 1 op 8,5.
Ik heb 2 acties ondernomen;
- verlagen
- getuned
En zie daar, het vebruik is aanzienlijk afgenomen mits je natuurlijk normaal rijgedrag hanteert.
Mijn bus heeft nu probleemloos 30.000 km gereden en misschien heeft het aantal gereden kilometers ook nog enige invloed.
Conclusie;
door het verlagen is de luchtweerstand afgenomen en het tunen heeft de motor meer vermogen gegeven zodat hij mindeer hard hoeft te werken om dezelfde prestatie te leveren.
M. vr. gr. Richard Veltman
Vooral met volle tegenwind liep dat op naar 1 op 8,5.
Ik heb 2 acties ondernomen;
- verlagen
- getuned
En zie daar, het vebruik is aanzienlijk afgenomen mits je natuurlijk normaal rijgedrag hanteert.
Mijn bus heeft nu probleemloos 30.000 km gereden en misschien heeft het aantal gereden kilometers ook nog enige invloed.
Conclusie;
door het verlagen is de luchtweerstand afgenomen en het tunen heeft de motor meer vermogen gegeven zodat hij mindeer hard hoeft te werken om dezelfde prestatie te leveren.
M. vr. gr. Richard Veltman
Re: verbruik T5 131 PK
De mijne een 130 pk 6 bak red de 900 km wel en rij gewoon door ,niet doortrekken ofzo maar gewoon tot 2200a'2400 toeren .
rijd gewoon goed en volgens mij minder problemen als een automaat .(of heeft de 174 pk dat alleen meer).
succes met je schadeverhaal.
rijd gewoon goed en volgens mij minder problemen als een automaat .(of heeft de 174 pk dat alleen meer).
succes met je schadeverhaal.
Re: verbruik T5 131 PK
Verbruik van mijn 130pk (van 2004) ligt vooral aan de stand van rechtervoet: Ik rij af en toe 1 op 8 (en dus zeer stevig) maar kan ook gemakkelijk 1 op 14.5 halen (rustig rijdend bv 110 km/h op de snelweg met cc). Pasgeleden terug uit Bretange 1 op 12.0 - 12.5 bij 130 km/h op de Franse en Belse snelwegen. $ cylinder zal allicht zuiniger zijn maak het koppel van de 130 pk werkt verslavend (laat staan die van de 174 pk versie). Zal hem us voorlopig niet willen missen
Groet EricP
Groet EricP
- HP Hulscher
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
- Locatie: Amsterdam
Re: verbruik T5 131 PK
volgens mij moet je een beetje mazzel hebben, want de ene t5 is de andere niet. Ik heb nu een automaat, die verbruikt zo'n 20% meer dan de handbak die ik ervoor had. Niemand kan me vertellen waarom het verschil zo groot is, maar het is niet anders. Met mijn handbak reed ik op een tank minimaal 900 km, 1000 als ik rustig aan deed. Dat was een kwb 130pk handbak. Nu nieuwe bus kwb 130pk automaat, ik doe mijn uiterste best het verbruik laag te houden, 750 km op een tank. En dan heb ik echt rustig gereden (niet harder dan 120, rustig optrekken). Hij wordt wel iets zuiniger naarmate hij meer km gereden heeft (deze is nieuw namelijk). nu 20000 km, en ik rijd gemiddeld tussen de 1 op 10 en 1 op 11
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.