Een half jaar geleden was er ook al zo'n topic.
Het beste resultaat kreeg men door houten klosjes onder het gaspedaal te plaatsen!
Stukje goedkoper trouwens ook!
Groetjes Egbert
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
brandstof besparen
-
Re: brandstof besparen
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
-
Ik dacht begrepen te hebben dat die klosjes ook nog vrij duur waren, vooral de handgemaakten
Maar die magneet werkt wel hoor, maar dan moet hij wel eerst worden ingestraald door Jomanda

Maar die magneet werkt wel hoor, maar dan moet hij wel eerst worden ingestraald door Jomanda
ik heb had het niet over zo'n cyclone maar over magneten die rond de brandstof toevoer gezet wordenRotor schreef:Stijhn, ik denk dat je het niet goed begrepen hebt, de brandstofpomp heeft er niets mee temaken, het gaat alleen om de lucht inlaat...gr Ton.
ik heb nu mijn vag kabel dus ik ga gewoon meten of er een verschil is in verbruik (alleen nog wat magneten vinden)
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

-
Als er iets van dit soort zaken zou werken, denken jullie dan niet dat de autofabrikanten dit al veel eerder hadden ingebouwd?
Als je minder brandstof wil gebruiken, ga een keer op de fiets naar t centrum boodschappen doen, bespaart ook nog parkeermuntjes (voor velen onder ons) en je bussie gaat langer mee!
JB
Als je minder brandstof wil gebruiken, ga een keer op de fiets naar t centrum boodschappen doen, bespaart ook nog parkeermuntjes (voor velen onder ons) en je bussie gaat langer mee!
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Dennis 449
@ Egbert,
Houdt het op bijna 2 jaar geleden.
Die verkoper heeft mij zelfs op mijn werk gestalkt, omdat ik mijn twijfels uitte.
Maar goed, het besparen van brandstof, blijft moeilijk als je je rijstijl en rijbehoefte niet wijzigt.
Groeten
Houdt het op bijna 2 jaar geleden.
Die verkoper heeft mij zelfs op mijn werk gestalkt, omdat ik mijn twijfels uitte.
Maar goed, het besparen van brandstof, blijft moeilijk als je je rijstijl en rijbehoefte niet wijzigt.
Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West

sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West

Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
-
Er bestaat ook zoiets als LPG injectie in een diesel.
Door de inlaatlucht met een klein percentage LPG te verrijken zou je minstens 10 procent diesel kunnen besparen.
Er loopt hier een discussie op het forum van http://www.tdiclub.nl
http://www.tdiclub.nl/ftopic30821.html
Groeten Peter
Door de inlaatlucht met een klein percentage LPG te verrijken zou je minstens 10 procent diesel kunnen besparen.
Er loopt hier een discussie op het forum van http://www.tdiclub.nl
http://www.tdiclub.nl/ftopic30821.html
Groeten Peter
wauw dit is eens iets dat echt werkt :klappen
ivm die magneten ik heb wat opzoekwerk vericht en blijkbaar is dit getest en is er geen meetbaar verschil in verbruik
had het graag zelf ook eens getest maar ik moet aan sterke magneten geraken
ik vindt het eigenlijk wel straf hoe ze van die bedrijven uit de grond stampen die producten maken die al geen kanten werken
ivm die magneten ik heb wat opzoekwerk vericht en blijkbaar is dit getest en is er geen meetbaar verschil in verbruik
had het graag zelf ook eens getest maar ik moet aan sterke magneten geraken
ik vindt het eigenlijk wel straf hoe ze van die bedrijven uit de grond stampen die producten maken die al geen kanten werken
Ik rijd T-vier met veel plezier!!