Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aandrijfas aan de kant vand de bak
-
Aandrijfas aan de kant vand de bak
De asflens aan de kant van de bak is aan de rechterzijde ineens een stuk uit de bak komen zetten, alle olie uit de bak gelopen!!! Kan iemand mij vertellen hoe dit precies in elkaar steekt? Het gaat om een 1.9 uit '95 Kan ik de asflens gewoon terugdouwen of moet de bak eruit?

Re: Aandrijfas aan de kant vand de bak
Hallo Johan,
de flens zit met een soort borg veer in de bak geklemd deze zou gewoon terug te duwen moeten zijn. Gaat dit erg makkelijk is de veer spanning er af en zal je de borg veer moeten vervangen.
De bak hoeft er niet voor uit maar wel de as.
Succes,
de flens zit met een soort borg veer in de bak geklemd deze zou gewoon terug te duwen moeten zijn. Gaat dit erg makkelijk is de veer spanning er af en zal je de borg veer moeten vervangen.
De bak hoeft er niet voor uit maar wel de as.
Succes,
Groet, Oskar.
-
Bedankt! De as zit er ondertussen al weer in, netjes met een blokje hout er weer in getikt...... Heb helaas wel al wat gereden dus aardig wat olie verloren ..... Morgen gelijk maar ff verversen!

- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Houdt er rekening mee dat de olie keer ring ook beschadigd kan zijn, en vervang meteen die kunsstofdop die op de as flens zit, ook deze zorgt voor een olie dichte verbinding. Ik neem aan dat het om de verlengde bak as gaat.
zie nr 22 voor de asafdichting en nr 24 voor de O-ring

René
zie nr 22 voor de asafdichting en nr 24 voor de O-ring

René