Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plaatsen luidsprekers achter in.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Plaatsen luidsprekers achter in.

Bericht door Charles 1065 »

Hoe plaats ik luidsprekers in een Omos dubbele cabine? Liggen er al standaard luidspreker kabels naar achteren?
Moet nu K3 zo hard zetten voor de kids achter dat ik er niet vrolijk van wordt! :happy
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Ik heb geen idee of er in jouw bus standaard kabels naar achteren liggen, bij mij lagen ze niet.
Ik heb de kunsttof raamstijlbekleding aan de voorkanten losgehaald. De A-stijl heet dat dacht ik). Ook nog even dat stukje wat er na komt.
Daar heb ik de luidsprekerkabels doorgetrokken (was wel even freubelen)inclusief een constante 12 volt (altijd handig) naar de laadruimte. Dus door de dakstijlen naar achteren. Wel in een manteltje, want er zitten nogal wat scherpe kantjes aan het plaatwerk.
Vervolgens heb ik de speakers onder de zitting gebouwd. En daar heb ik geen spijt van. Dan knalt het niet zo in de oren wanneer er iemand achterin zit. Nu hebben de kids die achterin zitten wanneer de boel iets harder staat massage in het achterwerk.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Glenn Geerlings 900
Berichten: 192
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:08
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

luidsprekers

Bericht door Glenn Geerlings 900 »

Er liggen geen luidspreker kabel in de bus met dubbele cabine want oorspronkelijk mogen er geen luidsprekers in de cabine worden gemaakt, dat heeft te maken met een bepaalde wet.Gr :toppie :camping
Mijn dag komt nog wel , even geduld.
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

je mag wel speakers achter in de cabine doen maar je moet er voor zorgen dat je ze er niet simpel er uit kan halen om bijv een lange plank te vervoeren.

dus vastmaken met schroeven en kit zijn ze dol op bij de insp voor de belasting.
boomingbus
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:56
Locatie: nijmegen

Bericht door boomingbus »

naar mijn mening liggen er geen speaker kabels in een dubbele cabine als je kabel gaat kopen koop gelijk goede kabel en niet die je bij de praxis of gamma kunt kopen maar ga naar een audio winkel en vraag daar om speakerkabel de meeste speaker kabels die je bij de praxis/gamma/formido kunt kopen zijn meestal te dun is wel makkelijk maar zorgt achteraf toch voor een hoop kopzorgen (denk aan kabelbreuk) en als je een kabelbreuk hebt zoek hem maar is op dan en dan heb je meestal ook nog sluiting.

leg jee ook nog een plus eventueel naar de laadbak toe leg die dan aan de andere kant (links speaker kabel rechts plus) dit inverband met een irritante zoem in je speaker die je er niet uitkrijgt tot je de kabels verlegt hebt
LIFE IS LIKE A DREAM
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Draden trekken:

Kijk hier maar eens:
http://camelot.dyndns.org/diape/html/isoleren/699.jpg

en ook deze:
http://camelot.dyndns.org/diape/html/isoleren/700.jpg

doe er je voordeel mee

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Eldert 895
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
Locatie: Beek-Ubbergen
Contacteer:

Bericht door Eldert 895 »

Ik had in mijn vorige bus de luidsprekers naast het raampje in de tussenwand. Mijn kinderen werden daar horendol van, want het tetterde direkt in de oren.
Nu zitten ze bij mijn OMOS cabine in het schot onder de bank. Mooier vol geluid. Geen klachten van de kinderen en ze zitten achter doek, zodat je ze niet ziet. Ook prettig i.v.m. diefstal.
Gelukkig zijn K3 en Bert en Ernie verleden tijd, en luisteren nu naar Eric Clapton en Alicia Keys. Er is dus hoop.

Groet Eldert
Gebruikersavatar
dannyl
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 00:13
Locatie: stein

Plaatsen luidsprekers achter in.

Bericht door dannyl »

voor zover ik weet mag je helemaal geen gaten in de tussenwand maken. Ik heb daarom 2 ovale speakers van jbl gekocht , deze heb ik in het zij paneel links en rechts in de schuifdeur gemonteerd. voor de signaaloverdracht in de schuifdeur heb ik van een mercedes (bah) sprinter contactpennen voor de achterruitverwarming gekocht. deze heb ik aan de sluitkant van de schuifdeur en de b stijl gemonteerd werkt prima.
PS deze contactpennen zijn ook te gebruiken voor bijvoorbeeld centrale deurvergrendeling
Laatst gewijzigd door dannyl op 24 feb 2007, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Portuvier
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:29
Locatie: Nederhorst den Berg

Bericht door Portuvier »

Bij mij zitten ze onder de voorstoelen.
Dat was al zo dat ik hem kocht.
Het zijn flinke bakbeesten, dus veel bergruimte is daar niet meer over.
Het geluid is echter om te zoenen.
Nu nog de boxjes voor vervangen, want in de rechter zit een vreemd rammeltje.
Dat was in mijn oude T4 ook al zo.
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Plaats reactie