Goed we zijn weer terug van vakantie, en hebben wat ervaringen..
Allereerst eens op jullie opmerkingen reageren..
stijnh schreef:mooi!!!
je auto staat er beeldig tussen die duinen ( als het duinen zijn, is dat aan de zee? met die windmolens)
prettige vakantie

Dank je,
Het zijn schorren en geen duinen. Het is bij Rattekaai gemaakt, dat is net zo iets als het Land van Saeftinge.
Is maar een paar kilometer bij ons vandaan. De windmolens die je ziet staan naast de Oesterdam.
Roger B. schreef:MOOI!!!

Peter..... Maar ik mis "de truck met de klima-hemel" lijkt gladde plafond wat ik zie.....
tja ...duinen..... Als je bij Peter te laat remt (eender in welke richting) sta je ongeveer in de zee gok ik zo....

Die truc (geen truck===> is vrachtauto

) kon ik niet uitvoeren omdat ik moeite heb om hemel bekledingsstof (origineel VW) op de kop te tikken. Op vakantie was het niet direct noodzakelijk, en had ik de stof wel gehad, dan was het haastwerk geworden en daarin had ik geen zin. Heb de 2 dagen voordat we op vakantie gingen nog wel even van 's ochtends 7 uur tot 's avonds 22 uur aan de auto gewerkt he... Veel mensen vergeten dat, als ze wat foto's gezien hebben...
jhon schreef:Peter
Wil binnenkort mijn t4 laten omkeuren naar camper. de meeste spullen zitten er inmiddels in.
Hoe gaat dat bij de gewichtsbepaling t.a.v van de tankinhoud? Is hoe leger hoe beter of neemt men daarvoor een bepaalde waarde?
Als je zover bent een plezierige vakantie toegewenst.gr gerrit
Je moet er voor zorgen dat je aan de minimale eisen voldoet, dus stahoogte, 2 persoons bed, schoon en vuil water tankje, of een pet-fles, en opbergruimte. Gewichtsbesparing is het sleutelwoord en hierin kun je zeer ver gaan.
Onze T4 stond met Dubbele Cabine voor een gewicht van 1745 kg op kenteken. Nadat het dak er op is gekomen en ik ben gaan strippen, kwam ik bij de keuring op een weeg gewicht van 1780 kg... Niet slecht he..

Later is er rekenkundig 30 kilogram bij op geteld omdat een reservewiel en krik bij de wagenuitrusting horen, omdat de auto daarmee af-fabriek wordt geleverd. Voor wat betreft de brandstoftank moet de wijzer van de meter het symbool van 1/2 raken. Dus ga hiermee op safe.. Het is niet echt het gewicht... Ik ben zelfs zonder deurpanelen geweest, zonder motorbeschermingsbak etc.. Er valt zeer veel gewicht te besparen.. Zie ook het forum...
Christoffel schreef:Hoi Peter,
Ziet er weer gelikt uit.
1 tip, zorg dat je nooit aangehouden wordt zonder je weekendbox en met je twee losse stoelen van de 2e zitrij.

Je kwartaal tarief wordt per direct ingetrokken, kenteken wordt in beslag genomen, Met terugwerkende kracht kun je het te weinig betaalde wegenbelasting betalen met een fikse boete eroverheen.
Ze kunnen het voertuig in beslag nemen, deze wordt dan ter kontrole weer aan het RWD aangeboden. Kosten zijn ook voor jezelf. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Chris
Ach Politie zal niet veel hieraan doen, de Douane bij een algehele controle des te meer
Je hebt daar en tegen helemaal gelijk en ik zal me hieraan gaan houden, net zoals jij met je motor
pluuke schreef:Inderdaad jammer dat je de 2 losse stoelen dus nooit meer kunt gebruiken....
Alhoewel, in Peter zijn indeling kun je wel 1 stoel meteen vooraan in de rail plaatsen, maar dan correspondeert het natuurlijk weer niet meer met het kenteken, dus zal vermoedelijk niet mogen. Ach, je moet het maar positief bekijken : verkopen en de opbrengst van de ombouwkosten aftrekken. Wat betreft die indeling, stel je verandert nog eens van inzicht en wil de weekendbox b.v. achter de passagiersstoel plaatsen of 2x zo groot maken....in hoeverre ligt dat vast wat er tijdens de keuring is aangeboden ? Ik neem aan dat je, zolang je aan de gestelde eisen blijft voldoen hier nog mee mag "spelen" ?
Een keer aan de eisen voldoen bij de RDW en de belastingdienst en daarna kraait daar geen haan meer na. Bij een APK kijken ze of de aanwezige gordels niet beschadigt zijn en of ze goed vergrendelen en de verdere technische staat van de auto en daarna kun je weer fijn een stukje rijden
Roger B. schreef:pluuke schreef:Inderdaad jammer dat je de 2 losse stoelen dus nooit meer kunt gebruiken....
Peter woont niet zo ver van de grens, en met een beetje mazzel kan de weekendbox ook in de ruimte achter de bank opgeborgen worden... Dan zet je voorbij de grens de stoelen voor en de weekend box achter de bank en rijdt lekker als multivan verder.... In het buitenland zal niemand gaan kijken of jouw auto wel aan de campereissen voldoet
Precies en zo is het
Op vakantie nog wat complimenten van Oosterburen gekregen
Goed en nu de ervaringen.
Onze kleine meid is erg beweeglijk in haar slaap, en als papa of mama daar naast liggen, boven onder het dakje,
is dat erg vervelend. Je wordt dan steeds wakker van haar en ze zou uit het bed kunnen vallen.
Ze wilde een keer niet luisteren en is toen daadwerkelijk achterwaarts vanaf de voorste bedplank naar beneden gevallen.
Het was maar 40 cm en een zachte landing op wat tassen maar toch, ze was erg geschrokken en wij ook

.
Bij een Westfalia dak zijn de bedplanken ongeveer even groot en we hebben geprobeerd om de kleine wat veiliger te laten liggen door de voorste bedplank op te klappen terwijl zij op de achterste ligt te slapen.
Ze heeft dan haar eigen ruimte en ze vindt het helemaal geweldig, haar eigen tentje. Ze sliep daarna als een roos en voor ons was het veilig!! En ook wij hebben daarna heerlijk geslapen naast elkaar beneden op de slaapbank.
's Ochtends wordt ze dan wakker en ligt ze lekker met haar knuffels te spelen en te lezen en te zingen...
Dus misschien is dit een aanrader voor mensen met kleine kinderen.
De vaste opbergruimte in een multivan is veel te weinig. Iedere keer als we nu wilden slapen, moesten we de tassen met kleding etc, van achter naar de voorstoelen transporteren etc.. Dit gaan we dus binnenkort aanpakken!
Als we wat regen hadden, dan konden we goed de natte spullen drogen op de dwars staander van de voorste uitstel stangen van de tent.
Als er veel wind stond, dan kwam er best wat tocht door het voorste bovenste gaas van de tent. Heeft iemand daar suggesties voor om dat eventueel tijdelijk af te kunnen sluiten?
De dakconstructie kan erg veel kracht hebben. We hebben in rukwinden gestaan van ongeveer 150 km/u maar het dak gaf geen krimp. Wel wordt de hele auto dan wat schuin getild door de wind.
Het vinyl op de bodem plaat hadden we veel eerder moeten doen. Het is een rot- en tijdrovend werkje om het er netjes zin te krijgen maar je krijgt er veel dingen voor terug. Het maakt erg gemakkelijk schoon, en het heeft nog een leuke bijwerking: De auto wordt er VEEL stiller van!!!
Nog een paar vakantie kiekjes...
Op het strand van Rømø, ja daar mag je met de auto het strand op
En de kleine meid wilde perse sturen...
Wij waren daarna wel kotsmisselijk, maar ach....was wel erg leuk om te zien...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...