Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 of T5

vragen over de T4
Plaats reactie
morris

T4 of T5

Bericht door morris »

Het is nu zeker, het wordt een VW, maar wat zijn de voordelen van T4 tov een T5 en andersom?
Comfort en ruimte, betrouwbaarheid etc.. Ik heb het idee dat ik in een T4 DC meer ruimte heb, of heb ik dat mis?

Dan heb ik nog een vraag. Ik zoek een 4x4 (syncro of 4-motion) en die zijn er niet zoveel in NL.
Dus ga ik naar Duitsland. Ik wil dan een multivan of caravelle halen en in NL ombouwen naar bestel.
Enig idee wat dat ombouwen ongeveer mag kosten?

Alvast bedankt
hendrikus

Re: T4 of T5

Bericht door hendrikus »

T4 is een auto die al jaren meeging en dus ook niet zoveel problemen meer kende in zn laatste jaren. De eerste modellen van de T5 hebben nog wel wat probleempjes zoals bij alle nieuwe modellen voorkomt.

Ik heb ook vaker gehoord dat een T4 wat meer binnenruimte heeft, en fijner is voor lange personen. Maar ik moet wel toegeven dat de t5 toch wel weer een stapje hoger is en zeker icm snelweg verkeer en een eventuele 6bak bij een 5 cilinder fijner rijd als een t4.

Maar verder is het natuurlijk ook heel erg persoonlijk
T4 2.5TDI 88pk 1999
Roger B. (11)61

Re: T4 of T5

Bericht door Roger B. (11)61 »

Helemaal eerlijk kan ik mijn vergelijking niet meken, ik heb een T5 vanaf nieuw tot 80.000 gereden en rij nu een T4 uit 96 met 350.000 op de teller...

De T5 is meer auto dan een T4 was als is het kunstof binnen wel wat goedkoper en krasgevoeliger dan bij de T4.

Een T5 is stiller, met name bij hogere snelheden en ik vond hem over het algemeen genomen prettiger rijden, al rijdt een T4 zeker ook niet verkeerd!

Ik heb mijn T5 in april 2004 gekregen (dus vrij vroeg model (meen dat ze er vanaf oktober 2003 zijn)), ik heb er weinig tot geen problemen mee gehad.
1) olieverbruik in de eerste 40.000 km, begonnen met 1liter op 5000 km , hele tijd rond de 1 liter op 7500km gehangen en na de eerste keer bijvullen na de beurt is het drastisch omlaag gegaan naar 1 liter op 20.000 - 25.000km. (bijna niets dus) Dit is normaal bij de Longlife motoren (en ook niet zo heel erg gek als je olie zo dun als water met hoge smeerkwaliteiten gebruikt) Voor mij was dit geen punt omdat ik telkens op kosten van de leasemaatschappij een nieuw flesje haalde bij de dealer..... voor 13,90 per liter is het anders best een dure grap in het begin...

2) bij het inbouwen van de (vanwege foutje van de verkoper niet geleverde) airco in de laadruimte kwam de bus terug bij de dealer met een kapotte airco pomp, deze is toen meteen vervangen voordat ik de auto terug kreeg. (6000 km gereden)

3) electrisch inklappen van de spiegels werkte zo nu en dan niet, nadat de dealer (op aanraden van mij via tips hier op het forum) de regeleenheid hiervan vervangen had door een nieuwe die minder strak in de beveiliging was afgeregeld heb ik hier nooit meer last van gehad

4) bij 70.000 km heeft de aircopomp het nogmaals begeven, ik verdenk het bedrijf dat de extra airco achterin ingebouwd heeft dat ze vervuiling in het systeem heeft laten komen en dat dit ook de tweede pomp de nek om gedaan heeft) Wederom onder garantie vervangen (auto 1,5 jaar oud).

Verder probleemloos gereden, nevernooit in de steek gelaten en alleen voor de twee beurtjes in de garage geweest.

Mijn T4 is een ander verhaal, maar dat is deels ouderdom (leeftijd EN kilometer) afhankelijk en voor een ander (groot?) deel veroorzaakt door de beunhaas die bij de vorige eigenaar het onderhoud gedaan heeft (kom zo nu en dan dingen tegen als ik zelf onderhoud doe.......)

Als ik het financieel kon trekken direct weer een T5 overigens, ook omdat ik de T5 vele malen mooier vind dan een T4 (zowel van binnen als van buiten) (wel met gespoten bumpers, maar dat geldt voor beide modellen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie